דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האהבה לבורא – סוף ההתפתחות המרתונית

האהבה לבורא – סוף ההתפתחות המרתונית

שאלה: מה נותן לנו הכלל של "ואהבת לרעך"?

תשובתי: בזכות הכלל הזה של "ואהבת לרעך" אנחנו יכולים להגיע לאהבה לבורא, למטרה שלמענה אנחנו מתחילים את ההתפתחות שלנו. סיבת בריאת הנברא היא להביא אותו לאהבה לבורא.

לבורא קיימת מלכתחילה אהבה שלמה לנברא, בהתאם לטבע שלו, כ"טוב ומטיב". ולהביא את הנברא לטוב הזה – זה להביא אותו לדבקות בבורא. משמע, שהאהבה לבורא היא מטרת ההתפתחות שלנו, הנקודה הסופית שלה.

היא מושגת בזכות קיום "612" מצוות (הכנות שונות בתוך 612 הרצונות האגואיסטיים שלנו, כדי להפוך אותם להשפעה), שדרושות כדי להגיע למצוות האהבה, המצווה האחרונה, ה-613: ההשפעה ההדדית.

כל כלל מורכב מחיבור של המון פרטים. כמו הדוגמה של ה"חברה קדישא" (חברה קדושה), שבנויה על חוקי ההשפעה ומורכבת ממספר אנשים שהתאספו יחד לשם מטרה אחת: להשפיע זה לזה ולהשיג מטרה נעלה יותר בזכות ההשפעה הזאת.

ההשפעה ההדדית עצמה היא לא המטרה. אם אנחנו מתאספים רק כדי להשפיע זה לזה, אנחנו בונים בכך חיבור אגואיסטי, כשאנחנו נהנים זה מזה. החיבור הזה משתלם לי, כי כשאנחנו בקבוצה של עשרה אנחנו יכולים להשיג מילוי גדול יותר ממה שכל אחד מאיתנו היה משיג לבד: כל אחד יקבל תענוג מתשעת האחרים.

אבל השפעה כזאת אינה מוציאה אותנו מהכלל האגואיסטי של קבלה למען עצמי. רק אם אנחנו משפיעים זה לזה כדי להשפיע לבורא, אז באמת אפשר לקרוא לנו "חברה קדושה", שרוצה להשיג השפעה. אחרת אנחנו נבנה חברה אגואיסטית, כפי שמקובל בעולם הזה, כדי לקבל תועלת הדדית זה מזה.

אם מדברים על המבנה הרוחני המושלם, הרי שצריכים להיות בו לא פחות מעשרה בני אדם, כנגד עשר הספירות של הגוף הרוחני. ואז ההשפעה שלנו זה לזה תביא אותנו להשפעה לבורא. כי הרי יחד אנחנו רוצים להרכיב עשר ספירות מלאות. כשהמלכות נכללת בתשע הספירות הראשונות, נוצרות עשר ספירות של השפעה (עשר ספירות דאור ישר). וכשתשע הספירות הראשונות נכללות במלכות, נוצרות עשר ספירות של קבלה (עשר ספירות דאור חוזר). כך נוצרת ההשפעה ההדדית. והחיסרון לפעולה כזאת מאפשר לנו לקבל מלמעלה את הכוח והמילוי. והחיסרון הזה הוא שנקרא "תפילה".

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 15.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
612 המרכיבים של האהבה העליונה
הרצונות שלכם בתוכי – כמו גרגרי רימון
המצווה העיקרית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest