דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שקיעת אימפריית הצרכנים

שקיעת אימפריית הצרכנים

מלכות היא הרצון לקבל, והיא לא מבינה שום דבר חוץ מזה. אבל אם היא מתפתחת עד כדי כך שכתוצאה מהאור שכל הזמן מגיע אליה מלמעלה, היא רוצה להרגיש את מה שנמצא מעליה – אז היא מתחילה להשתוקק לתשע הספירות הראשונות.

בהתחלה היא משתוקקת לספירות העליונות רק כדי לקבל מהם עבור עצמה. הרי היא חושבת שיש בהן משהו שיכול למלא אותה. הדבר דומה לאדם מהעולם שלנו, שרוצה לבלוע את כל העולם הזה: את כל הדעות, את כל הידע המדעי, את כל התרבות, וחושב שבצורה כזאת הוא יוכל למלא את עצמו ולרכוש ידע ושליטה.

אך כשהמלכות מתקשרת עם תשע הספירות הראשונות, אפילו בצורה אגואיסטית, היא מקבלת מהן הארה שמתחילה "לקלקל" אותה. מצד אחד, היא מתחילה להבין שמתשע הספירות הראשונות היא לא יכולה להבין משהו ולקבל משהו כדי למלא את עצמה. זאת המסקנה שאליה מגיעה האנושות לאחר כל ההיסטוריה שלה.

ומהצד השני, האור שהיא מקבלת מעורר בה את הרגשת השפלות שלה: הרגשה שיש משהו מעליה, שמנהיגים אותה, והיא לעולם לא תוכל לרכוש השליטה.

וכך האדם מתחיל להתקשר יותר לסביבה. הרי הוא רואה שהוא תלוי בה. ובצורה כזאת הוא מגיע לתיקון.

אבל גם כל התיקונים מתבצעים בתוך הסביבה, ולא באדם עצמו. הרי לכל אחד יש רק את הנקודה הפרטית שלו, ורק כשהוא מתכלל ברצון הכללי שנמצא מחוץ לו – רק אז הוא מוצא את עצמו.

הוא מבין שה"אני" שלו נמצא לא בנקודה שלו, שאותה הוא רצה קודם לכן להעלות ולמלא. ככל שהוא תורם את עצמו לעולם – שם הוא מוצא את הכלי הרוחני האמיתי שלו ואת הרכישה האמיתית שלו. ושם הוא נשאר – בתוך האחרים.

ואז הוא מתחיל להיות בלתי תלוי בנקודת המוצא שלו, והוא גם מתחיל להיות נצחי, מפני שהנקודה הזאת מתבטלת, ובצורה כזאת הוא מגיע לאין-סוף.

ההתכללות של מלכות בתשע הספירות הראשונות מתרחשת בכל המדרגות, ובמדרגת העולם שלנו היא מתגלה בצורת האבולוציה שלנו. היום אנחנו נמצאים בשלב מעבר מיוחד: האנושות מתחילה לעבור מהרגשת התכללות תשע הספירות הראשונות במלכות, להתכללות המלכות בתשע הספירות הראשונות.

ולכן אנחנו מתחילים להבין שללא התכללות באחרים, אי אפשר להתקיים. לא נוכל יותר לחיות בחברת הצריכה, ונצטרך לבנות בינינו יחסים חדשים, אחרים.

אותם התהליכים שקורים בעולם אין-סוף ובכל מדרגה – קורים גם אצלנו, בעולם הזה. רק בחומר אחר.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 15.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לשרטט את דיוקנה של המערכת החדשה
פנו דרך לאור
נשמת כל חי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest