דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האדם, בהרמוניה עם האינטגרליות של הטבע

האדם, בהרמוניה עם האינטגרליות של הטבע

שאלה: בזמן הסדנאות האינטגרליות האנשים מרגישים תחושות חדשות, במיוחד אלה שהתרגלו לברר ולנתח תהליכים. הם מתחילים לשאול, מהיכן זה מגיע, מה זאת התופעה הזאת, וכולי. איך אפשר להסביר להם, מה הן התחושות שהם מרגישים?

תשובתי: אלה הן תחושות של הטבע האינטגרלי האחד הכללי, שבאמת קיים. אנחנו נמצאים בתוכו, אבל בינתיים רק כחלק סרטני, שאוכל את עצמו. וכאשר אנחנו מתעלים מעל לאגו שלנו, אז מתחילים להרגיש את האינטגרליות הזאת, את ההסתגרות, את האיחוד, את התלות ההדדית. אנחנו מרגישים עד כמה זה פורה וטוב, עד כמה זה יכול להשפיע על הבריאות, על ההרגשה שלנו, על היחסים ההדדיים במשפחה, בעבודה, בכל מקום!

אנחנו, בני האדם, מהווים בריאה ייחודית בטבע. אם כל שאר הטבע, הדומם, הצומח והחי, מקושרים לסכימה אינטגרלית ומשתתפים בה באופן טבעי, אינסטינקטיבי, בעל כורחם, אז לנו ניתנה הבחירה החופשית.

אנחנו לא יכולים להיות כמו אחרים. אנחנו מתפתחים בתוך האגו, כדי להפוך אותו, להתעלות מעליו ולהיכנס לאינטגרליות, בכך שמבינים ומרגישים אותה, בכך שמשתתפים בה באופן עצמאי ואפילו שולטים עליה.

יחד עם זה, אנחנו לא נכנסים לעימות עם הטבע. מצד אחד, אנחנו אומרים שהאדם הוא נזר הבריאה של הטבע ולכן חייב לציית לו. מצד שני, האדם יכול להתעלות מעל לטבע שלו. הוא יכול להיות "בעל הבית" של הטבע ולהרגיש את עצמו כנזר שלו.

כלומר, כאן מגיעות לסיפוק כל השאלות שהוצבו בפני האדם, כי אנחנו עולים עד לדרגת החיבור האינטגרלי שנמצאת באיזון עם הטבע הכללי. אנחנו מתחילים להרגיש את האיזון הזה בתוכנו כשלווה, רוגע, הרחבת התודעה, הרחבת הרגשות.

מתוך שיחות עם א. אוליאנוב על חינוך אינטגרלי, 02.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
קשרים במעגלים עליונים
מקור של משאבים אין סופיים
תחקור את עצמך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest