בגוף, ומעל לגוף

שאלה: במה שונה השיטה האינטגרלית ממדיטציות של המזרח, שבעזרתן האדם מנסה להיכנס להרמוניה עם הטבע?

תשובתי: המדיטציות של המזרח מתבססות על ביטול האגו: פחות לנשום, פחות לשמוע, פחות לאכול. באופן כזה, אדם שמוותר על הכול, שמסתגר בתוכו, מנמיך את האגו שלו והופך להיות כאילו חלק מהעולם, בכך שחוזר למצב "בהמי", כלומר הוא דווקא נכנס לתוך גופו.

בעוד שבשיטה שלנו, אנחנו להיפך, מתעלים מעל לגוף שלנו, אנחנו רוצים להרחיב את הרגשות ואת ההכרה שלנו, בעיקר על חשבון האינטגרליות.

כמה שזה לא יישמע פרדוקסלי, הפסיכולוגיות של המזרח מדברות על התעלות האדם, אך בפועל מנמיכות אותו עד לכזאת רמה, שהוא יכול אפילו לא לנשום, לא לאכול, לא לעשות כלום. והעיקר, שאנשים כאלה מתנתקים מהעולם כדי לעסוק בזה באופן אינדיבידואלי בפינה שלהם. לכן עבודה מעשית כזאת אינה מתאימה לעולם שלנו, כי זו בסך הכול הכשרה פסיכולוגית מרגיעה.

ואילו שיטת החינוך האינטגרלי מדברת דווקא על האינטגרליות של הטבע, על האינטגרליות של האנושות בתוכו: רק באופן כזה אתה, יחד עם האנושות כולה, יכול להיכלל בתמונה הכללית, ולבד לא. אתה חייב ליצור לפחות קבוצה קטנה, ואחר כך תבוא ההבנה שצריך להמשיך להתרחב הלאה, מפני שרק במקרה כזה ניתן להתגבר על כל הבעיות.

אתה מתחיל לראות שבטבע קיימת התוכנית של ההתפתחות שלנו. והתוכנית הזאת הביאה אותנו בכוונה לאגו גדול מאוד שהתפתח בנו במשך אלפי שנים, כדי שאנחנו נבין שצריכים להיפטר ממנו, להתעלות מעליו. לא להשמיד אותו, אלא להתעלות מעליו! זה היסוד של השיטה.

מתוך שיחות עם א. אוליאנוב על החינוך האינטגרלי, 02.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לימוד אינטגרלי ושיטות אחרות
אלטרואיסטים ארציים ואגואיסטים רוחניים
"כותונת" אלטרואיסטית לאגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest