דף הבית / משבר עולמי / "דרושים 'זעזועים טקטוניים' במחשבה"

"דרושים 'זעזועים טקטוניים' במחשבה"

דעתו של מיכאיל פרוחורוב, ראש המפלגה הרוסית "פראבוייה דלו": "דרושים "זעזועים טקטוניים" בכלכלת רוסיה ובפסיכולוגיה של אזרחיה. המדינה חווה כעת משבר תרבותי. המדיניות החברתית מייצרת עוני.

לא יתאפשרו שינויים דרסטיים בתחום הכלכלה כל עוד לא עוצב סולם ערכים לאומי חדש. יש להפסיק לחיות על תרומות, על הלוואות, על חשבון הדורות הבאים. יש לעצב מחדש את המחשבה, כמו גם את הכלכלה. החיים ברמת המינימום או מתחתיה פוגעים באדם. עבודה לא מועילה הורגת את הרצון לעבוד. העוני מוליד תת-תרבות משל עצמו.

אדם יעדיף לקבל 5,000 מבלי לעשות כלום, מאשר לעבוד יותר תמורת 25,000. ההרגל לכסות על העוני בכספי רווחה גורם להרס הפנימי לחלחל לעומק. בסופו של דבר האדם כבר לא רגיל לחיות ממה שהוא מרוויח על ידי עבודתו, וכתוצאה מכך אינו מצליח לחסוך לעתיד. הוא חי את אותו היום. לחם ושעשועים – זה כל מה שהוא צריך. ההיסטוריה מראה שהשלב הזה תמיד קורה לפני מותן של ציוויליזציות גדולות".

תגובתי: אין מספיק עבודה לכלל האזרחים. וגם לא תהיה, אלא אם נפחית את מספרם בחצי. יש צורך להעלות את המודעות החברתית, את האחריות, את השיתוף. וזה תפקידו של החינוך. לכן צריך להיות חינוך חובה לכל הגילאים, תמורת משכורת.

כולם יושבים על ספסל הלימודים: בגן הילדים, בבית הספר, במוסדות האקדמיים, בעבודה ובבית – כולם חייבים לעבור קורס ראשוני במקצוע "האנושות החדשה", אודות העולם הגלובלי והאינטגרלי, אודות חוק ההשתוות לטבע, אודות כללי שיתוף הפעולה ההדדי, הערבות ההדדית, אודות הצורך לפעול בהתאם לחוקי הטבע הללו – כדי לשרוד!

עלינו לדאוג להעלות את רמת הידע שלנו על העולם שבו אנו חיים. על בסיס הידע הזה, נוכל לבנות בצורה נכונה את מערכות השלטון והניהול, ואת היחסים החברתיים והמשפחתיים שיתאימו לחוקי הטבע של החברה האנושית.

יש לראות את נושא החינוך כראשון במעלה, ולגייס את כל אמצעי התקשורת ומערכות המדינה להצלחת משימה זו. יש לכוון אליה את עבודת מערכות העזר השונות. יש לגייס מתנדבים, ליצור בסיס תרבותי-השכלתי (קולנוע, תיאטרון וצורות ביטוי נוספות) ליחס החדש לטבע ולחברה, כדי שנפנים את מה שהטבע מחייב אותנו. (עיין בקובץ הכתבים של בעל הסולם "הדור האחרון"). הרי אם לא נתאים את עצמנו לתנאים החדשים – ניכָּחד.
ידיעות קודמות בנושא:
חינוך גלובלי בעולם גלובלי
חינוך העולם החדש
תחייתה הרוחנית של רוסיה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest