דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דקויות של לקבל על מנת להשפיע

דקויות של לקבל על מנת להשפיע

Laitman_2012-11-07_gruzia_7679.jpg

שאלה: איך באופן עקרוני, הרצון לקבל יכול לעבוד בעל מנת להשפיע?

תשובתי: הוא יכול, אם יש לו כוונה על מנת להשפיע. במקרה כזה הוא מקבל רצון ממישהו אחר, וזה מאפשר לו להשפיע.

ה"כתר" ברא את הרצון לקבל, את ה"חכמה". בסופה של הבחינה הזאת, הרצון הרגיש ניצוץ של השפעה, הפך את זה לעצמו כדבר העיקרי ורוצה רק להשפיע.

כך נוצרה "בינה", ששלושת הספירות הראשונות שלה ("ג"ר דבינה") דומות ל"כתר". כפי שב"כתר" הנקודה האדומה (בשרטוט) קובעת את מהות ה"כתר", כך גם ב"בינה" ההשפעה קובעת את מהותה של ה"בינה". כתוצאה מכך, הנברא הפך להיות דומה לבורא והלך בעקבות הדוגמה שלו: "כתר" ברא "חכמה", אז הינה גם "בינה" לקחה את החצי התחתון שלה, שבע ספירות תחתונות ("ז"ת דבינה"), לקחה מ"חכמה".

נשאלת השאלה: כאשר החלק התחתון של "בינה" מקבל "אור חכמה", האם זו קבלה או השפעה?

בעיקרון, מדובר על הפעולה של הנקודה עצמה, ובפעולה הזאת היא מרגישה השפעה.

החלק העליון של "בינה", זה רצון להשפיע שמכוון לבורא: היא רוצה להשפיע כמוהו (↑), ולצורך זה מקבלת (↓). ההשפעה שלה היא דווקא במילוי של שבע הספירות התחתונות.

באופן זהה האימא מאכילה את התינוק ושמחה עבורו, כלומר, אפשר למלא כלים דקבלה, ובזה להשפיע.

שאלה: אז איך במקרה שלנו כלים דקבלה יהפכו למשפיעים?

תשובתי: לאחר שנעשה עליהם "צמצום", הם מתמלאים ב"אור דחסדים", זה כבר להשפיע על מנת להשפיע, "לשמה". ואחר כך אנחנו נוכל להשתמש בהם אפילו בלקבל על מנת להשפיע. וכך הם הופכים לכלים דהשפעה. משום שלקבל על מנת להשפיע, זו השפעה טהורה. רק כך הנברא מסוגל להשפיע.

מצד שני, להשפיע על מנת להשפיע, זה לא אומר באמת להשפיע. זוהי רק ההכנה להשפעה עצמה, זהו תהליך של תיקון הכלים.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, "בענין אהבת חברים", 24.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
השפעה בשני שלבים
להשפיע על מנת להשפיע – הניקוי הראשוני
ללמוד לראות אור בהשפעה

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/WywFY

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest