דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מתי אני אהיה אדם?

מתי אני אהיה אדם?

שאלה: בטבע קיימות דרגות דומם, צומח, חי ואדם. מתי האדם שמשיג נעשה "אדם"?

תשובתי: הטבע הדומם התפתח במשך מיליארדי שנים, דרגת הצומח התפתחה במשך מאות מיליוני שנים, גם הטבע החי התפתח במשך מאות מיליוני שנים. האדם ירד מהעץ והתחיל להרגיש "אדם" רק לפני עשרות אלפי שנים.

הסיבה שהקוף בהדרגה הפך להיות אדם, הייתה תחילת ההתפתחות של המוח והעובדה שכדי להוליד צאצאים חכמים, אצל נקבות היה צריך להתעצב אגן ירכיים רחב. דבר זה אילץ את הקופים לרדת מהעצים ולהתפתח על הארץ. וההתפתחות הזאת חייבה מזון שונה לחלוטין, מבנה חברתי שונה וכן הלאה. זאת הייתה תחילת האדם.

האדם מתפתח לפי ארבע דרגות ההתפתחות, בדומה לכל הטבע: דומם, צומח, חי ואדם. לאחר שהוא עבר את שלושת הדרגות הראשונות, הגיע התור של הדרגה הרביעית שתחילתה ב"אדם הראשון" שהשיג את הדרגה הבאה, דרגת ה"אדם". זה היה אדם ("אדם" מהמילה "דומה", דומה לבורא), הראשון שהשיג את הבורא לפני 5775 שנים.

מאז בכל דור הופיעו מקובלים. מספרים על כך בתורה: שאחרי "אדם", כל בניו, מכריו, קרובי משפחתו, עד נוח ואחריו עד אברהם, היו דורות של מקובלים. וזאת לא סתם שרשרת של אנשים בודדים. מאות אלפי אנשים חיו על פני כדור הארץ, ובתורה מסופר רק על מי שהיו משיגים את הדרגה הרוחנית.

אברהם בנה איחוד שלם, קבוצה, שיותר מאוחר הוציאם מבבל. מאז, המון אנשים היו משיגים את דרגת ה"אדם", וקודם כל, אותם אלה שאברהם הוציא מבבל.

אברהם היה אישיות מאוד מעניינת. למעשה, הוא יסד את כל הדתות, האמונות, הפילוסופיות. כלומר, זאת הייתה דרגת השגה מיוחדת, לא גבוהה במיוחד, אבל כזאת שהייתה יכולה להגיע לדרגה גבוהה ולהעביר אותה לאנושות שהייתה בדרגת התפתחות נמוכה.

אחרי אברהם התחילו להתפתח קבוצות גדולות של מקובלים, גם גברים וגם נשים בתוך מבנה חברתי משותף ומאוחד, עד שכל זה נפסק לפני 2000 שנים. אבל הם בנו דרגה רוחנית מיוחדת, הם העלו את דרגת ה"קופים" שבהם עד לדרגה הרוחנית, עיצבו מצע רוחני מיוחד, עשו תיקון מיוחד של כל הנשמות האגואיסטיות השבורות.

ואחר כך הם בעצמם נפלו, כדי להעביר את דרגת ההשגה הזאת שהם השיגו ("מוחין דחיה", מה שנקרא "אור החיה") לכל היתר. ובמשך אלפיים שנה הם התערבבו עם כל האנושות.

ועכשיו, כולנו ביחד כבר מתחילים להשיג את הבורא, וצריכים לסיים את התיקון הכללי במאתיים השנים הקרובות, ואולי אפילו קודם.

שאלה: אז מתי אני אהיה "אדם"? אחרי מה? כיצד אני אבין זאת?

תשובתי: אתה תהיה "אדם" כשתעלה למדרגה הרוחנית הראשונה, כלומר, כאשר אתה תהיה שווה לבורא, כאשר תרכוש את תכונת ההשפעה. הכוח הרוחני יורד מעולם אין סוף עד שהוא מגיע לעולם שלנו, מגיע לאפס. הוא משתלשל למטה דרך חמשת העולמות (אדם קדמון, אצילות, בריאה, יצירה ועשיה) או חמש דרגות של אור (נפש, רוח, נשמה, חיה ויחידה) לפי 125 מדרגות. ברגע שאתה תוכל לעלות מהדרגה שלנו למדרגה הראשונה, אתה מיד נעשה "אדם".

אתה תבין זאת מייד, מפני שאתה כבר תתחיל להרגיש את העולם העליון, אתה תתחיל לקבל משם אור. אור אין סוף מגיע מלמעלה למטה, יורד בהדרגה, ולאט לאט נחלש. אתה תקבל את החלקיק החלש ביותר ממנו שנקרא "נפש דנפש", כלומר, את החלק ה-1/125 מהאור, ובתוכו אתה תבין מי אתה.

מתוך השיעור הווירטואלי, 20.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
נברא אדם!
מאדם חכם לאדם בעל מודעות
לידת מצב ה"אדם"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest