דעת למעלה מהרצון

כנס החינוך האינטגרלי, סדנה מס' 5

שאלה: האם הבנתי נכון, שבזמן ההפצה ל – 99% מהאוכלוסייה אנחנו הולכים מחיוביות לחיוביות, כלומר מאושר גדול לאושר עוד יותר גדול?

תשובתי: תלוי איך אתה מקבל הכול.

ב"הקדמה לספר הזוהר" נאמר, שקיים רק מצב אחד ויחיד יציב ומתוקן לחלוטין, שבו אנחנו נמצאים, אבל לא תופסים אותו בתחושות שלנו. כדי להרגיש שלמות אמיתית אנחנו חייבים לפתח את עצמנו.

כל העבודה שלנו היא כדי לכוון את עצמנו לשלמות הזאת. אנחנו לא יכולים להבין אותה מפני שאנחנו עד כדי כך שבורים, עד כדי כך מקולקלים מבפנים, שלא יכולים לתפוס. היא נראית לנו איומה, מפני שבשבילנו החיים זה, לאכול, לישון, לבלות, כפי שמראים לנו בסרט. ומשהו אחר אנחנו כבר לא מחשיבים לחיים.

אנחנו רק צריכים לתקן את עצמנו, את הרגשות ואת התחושות שלנו, את ההבנה והתפיסה שלנו. רק את עצמנו. שום דבר אחר. ההכוונה נעשית במרכז הקבוצה. ככל שהקבוצה יותר גדולה וחזקה, כך ההכוונה היא יותר מהירה.

שאלה: כאשר אנחנו יושבים במעגל, לפעמים אנחנו עוברים מצבים מאוד כואבים.

תשובתי: גם במצבים הרעים וגם במצבים הטובים צריך לברר, האם אתה נמצא מעליהם או בתוכם. אם אתה לא יכול לענות על השאלה הזאת, זה סימן שהרגשות והשׂכל שלך נמצאים באותה הנקודה. זה בלתי אפשרי, כי אתה צריך להיות מורם מעל להרגשה שלך. זה נקרא "דעת למעלה מהרצון".

יש לך את שתי הנקודות האלה מרוחקות זו מזו, ואתה מבקר את ההרגשות שלך על ידי השׂכל, ויכול להיות שאינך מסכּים עם ההרגשות, אבל מסכּים עם זה שיש להן מקום ואתה צריך לעבור אותן.

נניח, שאני מרגיש את עצמי רע מפני שכואבת לי הרגל. אבל הרופא אמר: "לחתוך", אז צריך לחתוך. אני מבין שהוא עושה לי טוב, הוא מביא לי תועלת. לכן כל המצבים הרעים שעוברים עליך הם רק לתועלת שלך.

שאלה: האם האנשים ששייכים ל – 99% יעברו כאלה מצבים כואבים במעגלים?

תשובתי: לא. אין להם דואליות וניגודיות. הם נמצאים בתוך ההרגשות שלהם ולא עולים למעלה מזה. בהתאם לפסיכולוגיה שלהם הם מתעלים במקצת, אבל רק כדי להעלים את ההרגשה השלילית. ואילו אנחנו לא משמידים את ההרגשה השלילית הזאת, אלא מעבירים אותה לחיובית.

מתוך סדנה מס' 5 בכנס החינוך האינטגרלי, 04.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
רכישת האמת
שלבי התהוות השכל. התעוררות החיים מאבן דוממת
עם ראש מורם גבוה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest