דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בקצה השרשרת הענקית של הנשמות

בקצה השרשרת הענקית של הנשמות

כל כך הרבה אנשים בכל רחבי העולם שורים היום בחרדה אמיתית וברגשת חוסר אונים. הם אינם מוצאים שום הצדקה לייסורים שלהם, הם אינם יודעים מה לעשות, במה להאכיל את עצמם מחר או בעוד מספר חודשים. חלקם דואגים מה יקרה למיליארדים שלהם, ואחרים אינם יודעים איך להתקיים כשיאזלו הפרוטות האחרונות שלהם.

כל אחד סובל בצורה אחרת, אבל אף אחד לא מבין איך להמשיך להתקיים הלאה. ואנחנו פתאום קיבלנו כזאת מתנה מלמעלה, שמאפשרת לנו להסתכל על העולם הזה בצורה אחרת. וכל זה בזכות הגילויים שהגיעו אלינו מבעל הסולם ודרך נשמתו. והרב"ש היה המתאם בינינו לבין בעל הסולם.

בעל הסולם העביר אלינו אור מעולם אין סוף, דרך נשמתו המושלמת, שהשיגה את גמר התיקון שלה. אבל הוא ביקש שיורידו אותו, אחרת הוא לא יכול היה לבוא במגע עם בני האדם. ורק לאחר שהוא הורד בהמון מדרגות, הוא יכול היה לכתוב את "תלמוד עשר הספירות" ופירוש "הסולם" על ספר הזוהר. אנחנו לא מבינים את אותה המדרגה שהייתה אצלו קודם לכן, את אותו הגובה העצום, שממנו הוא אפילו לא יכול היה לספר שום דבר במילים.

כלומר, זאת הייתה דרגת ג"ר דאצילות ומעלה, ששם נמצא האור שאינו מלובש בכלים. משם הוא לא היה יכול לפנות לאדם ולהיות נשמע, ולכן הוא ביקש להוריד אותו יותר למטה. ובאמת, הוא ביצע את המשימה שהבורא ייעד לו, מתוך ידיעה שהוא יבקש אותה ויבצע אותה.

ואנחנו נמצאים במדרגת הביניים בין הרב"ש ובעל הסולם לבין האנושות. מצד אחד, אנחנו צריכים לעלות, כדי להבין את מה שאמר בעל הסולם. ומהצד השני, אנחנו חייבים לרדת אל בני האדם ולהבין מה הם צריכים מאיתנו ובאיזו צורה הם יוכלו לקבל את המסר שלנו. אנחנו צריכים להשיג את שני הקטבים האלה, גם למעלה וגם למטה.

בעל הסולם והרב"ש דיברו מלמעלה. ואנחנו נמצאים למטה, מתחת לפרסא, כדי שתהיה לנו אפשרות לגעת ולעורר את העולם, ואחר כך, יחד עם כל האנושות, לעלות למעלה דרך המחסום ולהתכלל במלכות העליונה. זאת כל המשימה שלנו. נקווה שנצליח לממש את מה שלא הצליחו לעשות לא בעל הסולם, לא הרב"ש, ולא כל שאר המקובלים שחיו לפניהם. הם רק הכינו את עצמם לזה. ואנחנו כבר מושכים את הלימוד שלהם, את האור שלהם, ומממשים בפועל.

הלוואי שנהיה ראויים ונזכה לבצע את מה שבעל הסולם כתב עליו. אין קבוצה אחרת שהולכת בדרכו ומוכנה לממש את שיטתו. לכן, אנחנו קוראים לעצמנו "בני ברוך" ויכולים לומר שהאדם הזה, בעל הסולם, הנשמה הענקית הזאת, חיה בתוכנו ואותה אנחנו מביאים לכלל מימוש.

מתוך שיחה לכבוד יום פטירתו של בעל הסולם, 08.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
יום הזיכרון של בעל הסולם
שיטה ממקור ראשון
לתינוק אין קרוב יותר מאימא

One comment

  1. דמעות עומדות בעיני לאור כתיבת שורות אלו , תודה רבה, איזה כבוד, ואיזו מתנה, הלב שלי ממש דופק.

    תודה מקרב לב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest