דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בעולם אין שום דבר מיותר!

בעולם אין שום דבר מיותר!

שאלה: למה לפעמים יש כזאת טלטלה, שאי אפשר לסבול? אתה מתעורר בבוקר והכול נגדך…

תשובתי: הטלטלה הזאת היא לא נגדך, אלא כדי לתת לך אפשרות לעלות. האם אתה תרצה לעלות על ההר אם אתה מתעורר לבוקר נפלא, שבו הציפורים שרות, השמש מחממת, הכול פורח, הדשא ירוק, הגלים רכים ומלטפים בים.

איך אפשר להתקדם ללא התנגדות? אנחנו צריכים להבין, שאנחנו חייבים את "קו שמאל"! אנחנו לא זורקים, לא מבטלים אותו, אלא מעבדים וקושרים אותו אלינו. זה חייב להיכנס למודעות שלנו: שאין דבר מיותר בעולם! אנחנו צריכים להודות על קיומם של הדברים הגרועים ביותר ועל השונאים הגדולים ביותר. אלה שמפריעים לנו להפיץ את חכמת הקבלה ומדברים עלינו דברים לא יפים, הם נחוצים לנו ביותר. בלי זה אנחנו לא היינו יכולים לייצב את עצמנו בצורה נכונה.

אני לא יכול לבנות את עצמי ללא הכוחות הרעים שלוחצים עליי מכל הצדדים. דווקא על ידי זה אני מפרמט את עצמי, מפסל את עצמי, מקנה לעצמי צורה. אי אפשר להתפתח רק בכוח הטוב ללא הכוח השני. אם היינו מרגישים רק את הכוח הטוב היינו משתגעים, כי זה ללא שום גבול.

אנחנו תמיד עובדים באיזה שהם גבולות. לצאת מחוץ לכל הגבולות, זה אומר, להעמיד לגמרי את כל קו השמאל כנגד הימין. אנחנו עכשיו רק מתחילים את העבודה הזאת, ולכן צריך לקחת את הדברים האלה בצורה פשוטה: "מעכשיו והלאה אני יודע שהחיים שלי מורכבים משילוב של שני כוחות מנוגדים, והעיקר בשבילי זה לקבל את שניהם כמרכיבים של החיים שלי". ולא לחכות שאחד מהם, שלא נעים לי, פתאום יסתלק וייעלם. זה פשוט לא יכול להיות.

תראו איך פועל הגוף שלנו. החיים אפשריים רק אם יש שיתוף פעולה, התקשרות, חילוף חומרים.

שאלה: אני מבין את זה בשׂכל, אבל האור ילחץ קצת יותר ואני לא אחזיק מעמד.

תשובתי: המרשם הוא אחד: להידבק במרכז הקבוצה. עכשיו אתה כבר רואה שדרוש לך איזה עוגן, אחרת אתה לא יודע מה יקרה ברגע הבא. ואז יבוא אליך פחד אמיתי, ולא סתם צעצועים כמו שנותנים היום. ההצלה היא רק במרכז הקבוצה. אם אתה אוחז בה, אז אתה ניצל.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 27.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הסכמה להצעתו של הבורא
סולם למעלה בצבעים שחור לבן
על התועלת שברע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest