דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סנדוויץ' עם אהבה

סנדוויץ' עם אהבה

שאלה: אם אני לא מסוגל לעשות שום עבודה מקצועית בבניית הבית החדש, אלא אני פשוט מכין סנדוויצ'ים, האם אני יכול דרך הפעולה הזו להידבק למרכז הקבוצה?

תשובתי: ודאי, למה לא? אתה מכין סנדוויצ'ים כדי להסב הנאה לחברים.

אצל הרב"ש היה נהוג לערוך את חג הפסח לפי המנהגים והחוקים של בעל הסולם שהיו מאוד קשים ונוקשים. הרב"ש היה שותה קרוב ל – 10 כוסות קפה ביום. כך זה נהוג אצל תושבי ירושלים. כדי להצטייד בקפה לפסח צריך היה לבדוק כל פול של קפה שלא יהיו בו תולעים. וכך היה צריך לברור 15 קילו קפה.

לפי האופי שלי אני חסר סבלנות וזה היה בשבילי פשוט סבל לשבת כך ולברור פולים של קפה. עישנתי יותר סיגריות מאשר ביררתי פולים של קפה. ואז הרב"ש אמר: "בוא, אני אלמד אותך איך לעשות את זה". זה היה בשנה הראשונה שרק התחלתי ללמוד אצלו. הוא התיישב מולי ליד השולחן שעליו היה הר גבוה של פולים, לקח פול אחד, הסתכל עליו ואמר: "אני מברר ובודק את הפול הזה כדי שלחברים שלי תהיה אפשרות לשתות כוס קפה. אני רוצה לעשות את זה בשבילם", ושׂם את הפול בצד. אחר כך הוא לקח פול אחר ואמר: "את הפול הזה אני מברר, כדי שלרב שלי תהיה אפשרות לשתות כוס קפה! את זה אני עושה בשבילו". וכך כל פול ופול…

ואם אתה מכין סנדוויצ'ים, אז ודאי שיש לך אפשרות להגיד הרבה פעמים כאלה מילים. זה שאתה יכול לעשות עבודה מקצועית או לא, זה לא תלוי בך. כתוב: "לא החכם לומד". לכן זה לא נורא אם אין לך הרבה חכמה. לכל אחד ניתנו כל האמצעים הדרושים לו, והוא לא צריך להצטער על התכונות שלו. כל התכונות שאדם קיבל זה נכון וצריך להיות כך, אחרת לא הייתה התאמה בין היכולות הפיזיות והסביבתיות שלו לבין שורש הנשמה שלו.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 27.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
משנה מקום, משנה מזל
מרק ירקות עם כוונה סמיכה
מי תורן לקילוף בצל?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest