דף הבית / כללי / בית המקדש השלישי יהיה ווירטואלי

בית המקדש השלישי יהיה ווירטואלי

photo_rav_gh70_067.gif

שאלה: השאלה שלי קשורה לטכנולוגיה ולמבנה של בית המקדש השלישי. האם הכוונה בבניית בית המקדש השלישי היא בניית שיטה, שהקשר הווירטואלי העומד ביסודה מאפשר לספק לכל אדם את הניסיון לביטול "העצמי"? הרי בעזרת כמה מהפיתוחים הטכנולוגים הקיימים היום, לא יהיה קשה כלל להבין את החשיבות של חוכמת הקבלה לדור שלנו.

תשובה: זה נכון. כשמזכירים את המושג "בית המקדש" מתכוונים לאיחוד הכללי של שאיפת כל בני האדם לבורא, לנתינה ולאהבת הזולת, ולא לביקור בבניין כלשהו. נכון גם, שהקשר הווירטואלי של האנושות כולה, בכל העולם יספק תמיכה גדולה ליצירת האיחוד הזה.

שאלתה של נאוה: האם כל בן-אדם בעולם חייב ללמוד את חוכמת הקבלה, כדי שיבוא השינוי? והאם קיים סיכוי, שכולם ילמדו את חוכמת הקבלה?

תשובה: לא, לא חייב, אלא רק לפי מידת רצונו.

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/SpK1v

2 comments

  1. אם אדם אמור לשמוח ביסורים כי הוא יכול להתעלות מעליהם ולהיות בקשר עם הבורא, האם אין בכך אלמנט סאדו מזוכיסטי ?

    להבדיל אלף אלפי הבדלות- לא צריך להיות צדיק כ"כ גדול בשביל להינות מיסורים והעיקר הקשר- יש מועדונים בתל אביב שמלאים באנשים שזאת הסטייה שלהם.

    שוב להבדיל- מסופר על רבי עקיבא שמת במיטה קשה מאוד- אבל שמח שבכך הוא יכול לקדש את ה'.

    האין בכך אלמנט של יחסים סאדו מזוכיסטים ?

    למה לא לשאוף מלכתחילה למצב הסופי של לקבל על מנת להשפיע ? 

    הרי, כשאדם שמח- זה סימן עבורו שהוא בדרך הנכונה לקשר עם הבורא.

    אם האדם שמח וחושב להשפיע לזולת למען הבורא –

    למה הוא צריך לסבול, להתעלות מעל הסבל ולחשוב על הבורא והשפעה,

    במקום שישאף מלכתחילה לקבל בעל מנת להשפיע וכל זה למען הבורא ובקשר נכון ומתוקן עם עצמו , עם הזולת, ועם הבורא- וכך יבדוק את עצמו אם הוא בדרך הנכונה .

    אם הוא שמח ומשפיע לזולת לשלמותו והזולת שמח ובדרך לשלמות עצמו אז זה סימן שהדבר ישר בעייני ה'

    למה צריך להתעלות מעל היסורים, זה לא ברור

    מובן שצריך יסורים בכדיי להתמקד במטרה, אבל לא ברור מה תפקיד היסורים בקשר עצמו עם הבורא  ????

  2. בית מקדש וירטואלי?! 

    בית המקדש יבנה בצורה "חומרית" ובצורה רוחנית.

    כמובן שהמושג בית המקדש מגלם בתוכו משמעות "וירטואלית" רוחנית גדולה מאוד- אך אין לשכוח שהיא תתלבש במבנה גשמי.

    הפן הרוחני מובא ומוסבר ע"י רש"י (סוכה מא א) "מקדש העתיד שאנו מצפין, בנוי ומשוכלל הוא, יגלה ויבוא מן השמיים", כמו"כ במדרש תנחומא מובא שבית המקדש השלישי יבנה ע"י הקב"ה בעצמו.

    לעומת זאת, ישנה דיעה אחרת הסוברת שבית המקדש לעתיד יבנה בידי אדם, כלומר בית מקדש גשמי, כמפורש ברמב"ם (הקדמה למשניות ובהלכות מלכים) ששם מפורש שמלך המשיח יבוא ויבנה את ביהמ"ק, כמו"כ מבאר רש"י (יחזקאל מג, יא) "ילמדו עניני המידות מפיך שידעו לעשות לעת קץ".

    וכבר תירץ (תפארת ישראל תחילת מס' מידות) הקונפליקט בין שני המדרשים (ואפילו ברש"י בשני מקומות שונים)  וקובע כי הכוונה במדרש אינה כפשוטה, אלא שהקב"ה יסייעם בדרך נס שיבנהו. כמו"כ תירץ בערוך לנר (סוכה מא א) : שוודאי בית המקדש לעתיד לבוא ייבנה בניין ממש בידי אדם. ומה שנאמר "מקדש ה' כוננו ידיך" (המקדש הרוחני, "וירטואלי") שנדרש בתנחומא, הוא בית מקדש רוחני שיבוא לתוך בית המקדש הנבנה הגשמי- כנשמה בתוך גוף. 

    במהרה בימינו אמן. 🙂 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest