דף הבית / כללי / אין איסור על תיקון האגואיזם

אין איסור על תיקון האגואיזם

photo_rav_gh70_213.jpg

שאלה: עדיין לא ברור למה היהודים הסתירו את הקבלה עד עכשיו?

תשובה: אני מבין אותך: אם חוכמת הקבלה מיועדת רק לתיקון האדם, אם היא מדע ואינה נובעת מהחשיבה האנושית הגשמית, למה היא הייתה מוסתרת כל אותן 5769 השנים, מתקופת "אדם הראשון" שגילה אותה? האם היה קיים איסור על תיקון האגואיזם?

העניין הוא, שבכל תולדות האנושות, הייתה רק תקופה אחת שחוכמת הקבלה הייתה פתוחה לכולם. זה קרה בבבל העתיקה, שהייתה "כפר קטן", שבו כל אחד יכול היה להשפיע על חיי כולם. מצב כזה, של חברה המתקיימת כמערכת אחת, דורש את קיום החוק "ואהבת לרעך כמוך".

לקיום החוק הזה קרא אברהם, בן ארצם של הבבלים שהיה כהן, אך רק מעטים הקשיבו לו. רק אלה שהתגלתה בהם הנקודה שבלב הלכו אחריו. הם קראו לעצמם לפי ההשתוקקות שלהם – ישראל, מלשון "ישר-אל". כל השאר העדיפו לא להתחבר יחד במטרה לתקן את האגואיזם על ידי רכישת תכונת ההשפעה והאהבה, אלא להתרחק האחד מהשני, ובכך למחוק מהחברה את ההשלכות של חיים במערכת מאוחדת, ב"כפר קטן". ולכן הם התפזרו בכל העולם.

קבוצת אברהם גדלה והתפתחה עד שלפני 2000 שנה התגלה בה פתאום אגואיזם גדול, והם (ישראל, היהודים) נפלו מדרגת "ואהבת לרעך כמוך" לשנאת חינם. כתוצאה מכך איבדו את תחושת החיים במערכת מאוחדת. ולכן תחושת האהבה הכללית – הבורא, נעלמה, הבורא נסתר מהם.

היום העולם שוב הגיע לתחושה של מערכת מאוחדת, של "כפר קטן", כמו בבבל העתיקה. המצב הזה של תלות הדדית בין כל האנשים דורש את מימוש התנאי "כל אחד אחראי על כולם", וניתן לממש אותו רק בתנאי שקיימת אהבה הדדית. חוכמת הקבלה מסבירה איך להגיע לתכונה זו ולשרוד. ולכן היום היא מתגלה שוב. יש צורך בה, כי התגלה האגואיזם ההוא, הגלובלי, המערכתי ולא הפרטי, אגואיזם שיש צורך לתקנו.

בזמן שהאגואיזם הגלובלי עדיין לא התגלה והיה נסתר, גם חוכמת הקבלה, השיטה לתיקונו, הייתה נסתרת. היום היא פתוחה לכולם, מפני שכולם יצטרכו לתקן, לא את עצמם, אלא את היחס שלהם לאחרים! זהו חוק הטבע.

לכן, אם האגואיזם הגלובלי התגלה, אין שום איסור על תיקונו, לכן אין איסור על לימוד הקבלה, כי עלינו ללמוד איך אנחנו צריכים להיות בעולם החדש.

בתמונה – אני על רקע מגדל בבל. צריך להרגיש שכל זה – שלך!

One comment

  1. שלום רב! אני רוצה לשאול בקשר לילדים אוטיסטים.יש לי בן 12 שהוא ילד אוטיסט איך אני יכולה לעזור לו וגם לעצמי .מה התיקון שלו ושלי האם התיקון שלנו צריך להיות משותף ומה התיקון שהוא יכול לעשות הרי הוא לא מדבר הוא מתקשר בצורה בסיסית ביותר ואי אפשר להסביר לו בקשר לאגו או להיות מעל האגו.מודה על התשובה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest