דף הבית / חינוך, ילדים / ביטול שיעורי הבית בישראל

ביטול שיעורי הבית בישראל

הערה: בישראל מתוכננת מהפכה במערכת החינוך, הכוונה לבטל את שיעורי הבית.

תגובתי: באותה צורה שבה הילדים לומדים בבית עד היום, אני חושב שאפשר לבטל את שיעורי הבית. השאלה אז מה הם יעשו בבית? אם לא יתנו להם שיעורי בית, הם יהפכו להיות עוד יותר עיוורים דרך הגלישה באינטרנט וכל הזמן ישחקו במשחקים שלהם: להרוג מישהו או לעשות משהו אחר באינטרנט.

שאלה: האם אתה סבור שכך הם ינצלו את זמנם החופשי?

תשובתי: בוודאי. גם עכשיו הם מנצלים בצורה כזאת את זמנם החופשי. אני לא מבין, למה אי אפשר לתת שיעורי בית דרך אותו אינטרנט, הוא קיים אצל כולם גם בפלאפונים! למה אי אפשר לעשות את זה?! אם הם כל זמן בתוך הפלאפונים, אז שהמורים יכנסו לאותם פלאפונים ויתחילו דרכם לחנך את הילדים. שישלחו להם מטלות, יקבלו מהם תגובה, שידונו בכל זה ביחד.

שאלה: האם כדאי להפוך את זה למשחק?

תשובתי: בוודאי. בכך שכביכול משחררים אותם מהכנת שיעורי הבית, אתם משחררים את עצמכם. אני משוכנע, שזה יביא לתוצאות טראגיות יותר. אני סבור, שבית הספר צריך להיות מלא בפסיכולוגים שעובדים לפי תוכנית ממשלתית מחושבת ורצינית. עליהם לעשות הכול, כדי לגדל אדם. זה אומר לתת לו ידע על הטבע, ידע על טבע האדם, על האבולוציה, על היקום, באופן כללי, הכול על העולם שבו אנחנו חיים. ילד צריך לדעת טוב מאוד את מה שנברא על ידי הטבע, ולא את מה שנוצר על ידי האדם.

אנחנו נמצאים בתוך הטבע הזה ולא נברח ממנו לשום מקום. עם כל יום שחולף אנחנו הופכים להיות יותר ויותר מחוברים אליו. פעם היה נדמה לנו שאנחנו יכולים להתרחק ממנו, יכולים להיות מעל לטבע. ואילו עתה אנחנו מתחילים להבין שהטבע בהדרגה "מועך" אותנו תחתיו, וכל מה שניסינו לעשות בתוכו עכשיו הוא יעשה בתוכנו.

שאלה: גם ילד צריך להבין את זה?

תשובתי: כן, מפני שאנחנו מכינים אותו לעולם העתידי.

שאלה: אפילו הילד הקטן ביותר?

תשובתי: כן, להתחיל דווקא מהקטנים ביותר. הרי יהיה להם בעתיד קשה מאוד, התנאים החיצוניים של החיים בעתיד יהיו רעים מאוד: הוריקנים, מונסונים, רעידות אדמה. האדמה תתחיל להזכיר את כוכב הלכת כפי שהוא היה לפני שניים-שלושה מיליארד שנה.

שאלה: ובמה זה יעזור לילד, אם הוא יידע את כל חוקי הטבע?

תשובתי: הוא יבין שרק הוא יכול על ידי ההתנהגות שלו, היחס שלו כלפי עצמו, כלפי אחרים וכלפי הטבע להגן על עצמו ולהפוך את הטבע ליותר רך ונוח, כדי להמשיך להתקיים בתוכו.

ילד צריך להבין, שאם הוא לא ישנה את היחסים בינו לבין אחרים אז פשוט לא יהיה לנו מקום על פני האדמה, הרי היחסים בין בני האדם, אלה היחסים הנעלים ביותר, שיש לנו כלפי העולם הסובב. בראש ובראשונה, צריך לחנך את האדם, ואחר כך הוא תמיד ישלים את הלימודים. אם תלמד אותו ללמוד, ובעיקר, אם תלמד אותו את היחס הנכון כלפי החיים, אז את כל השאר הוא ירכוש.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל ליטמן", 21.8.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest