דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בחוד החנית של במת ההיסטוריה

בחוד החנית של במת ההיסטוריה

Laitman_2011_8720.jpg

שאלה: אם אין השתוקקות לרוחניות, אז איך אפשר לעורר אותה?

תשובתי: אנחנו נמצאים בכזה מצב, או שאנחנו מעוררים את עצמנו להתפתחות רוחנית, או שההתפתחות מעוררת אותנו. לאורך כל ההיסטוריה, מ"המפץ הגדול", שממנו החלה ההיווצרות של היקום ועד היום, אנחנו התפתחנו על ידי כוח הטבע שדחף אותנו קדימה על ידי ייסורים. זו נקראת אבולוציה. כל פעם, מחוסר ברירה, אנחנו עזבנו את המצב הנוכחי והתקדמנו למצב הבא, שהיה נדמה לנו כטוב יותר. במצב הטוב יותר הזה אנחנו התפתחנו, עד שהתחלנו להרגיש אותו כבר כלא כל כך טוב והתקדמנו למצב הבא, שנראה עוד יותר טוב.

עד שאנחנו לא מרגישים את המצב הנוכחי כבלתי נסבל, אנחנו לא עוזבים אותו, מפני שהאגו שלנו שואף למנוחה. בשביל מה אני צריך לשנות משהו אם טוב לי? אם ליד שלי נוח עכשיו, אז אני לא אזיז אותה מהמקום. אבל אם אני מרגיש שבתנוחה אחרת יהיה טוב יותר, וכאן לא כל כך נוח, אז הכוחות האלה מזיזים אותי.

כלומר אני אף פעם לא זז בעצמי, תמיד משפיעים עליי כוחות שמפעילים אותי. איזה כוחות אלה? אותה היד, כחלק מהגוף הבהמי, מרגישה שכאן רע לה, ואם היא תזוז קצת, אז יהיה טוב ולכן היא זזה.

וכך, זה כל דבר בחיים. זה לא שונה במאומה מאיך שנושבת הרוח: במקום אחד יש לחץ, במקום אחר יש מחסור, וואקום, ולכן המסות האוויריות עוברות ממקום למקום. תמיד חייבים להיות שני כוחות: אחד שדוחף, והשני שמושך.

כך היה תמיד גם בהתפתחות של החברה האנושית שעברה משינוי צורה אחד לשני, ממצב אחד למצב אחר: מאחור דחף הכוח השלילי, ומקדימה משך הכוח החיובי, תקווה לטוב.

עכשיו אנחנו נמצאים במצב מיוחד מאוד. אז מה ההבדל מכל שאר המצבים?

מקודם היה מצב אחד (1) ומצב שני (2). במצב השני אני הייתי מגלה פלוס (+), ובמצב הראשון, מינוס (-). במצב הראשון פעל עליי הכוח הדוחה, ולמצב השני מושך הכוח המושך. על ידי שני הכוחות האלה הייתי עובר ממצב אחד למצב שני. זוהי התפתחות טבעית, ללא בחירה.

מצב שבו אני נמצא עכשיו, נבדל בזה שיש לי בחירה חופשית. במצב הנוכחי שלי אני מגלה מינוס (-) גדול מאוד, אבל לא מתגלה הכוח השלילי, הוא כמעט ולא מושך אותי קדימה. ואז מופיעה בי שאלה גדולה (?), זה נקרא מצב של בחירה. איך אני יכול לקבל כאן איזו הכְוונה, לקבוע כיוון, מה לעשות, לאן ללכת, מה יהיה איתי? רק בעזרת חכמת הקבלה.

אחרת אי אפשר להבין מה צריך לעשות, מפני שבכל המצבים הקודמים אנחנו עברנו מדרגת התפתחות אנושית אחת לדרגת התפתחות אנושית אחרת, ואילו עכשיו חייבים לעבור מדרגה אנושית לדרגה אלוקית, רוחנית. ולכן אנחנו לא מסוגלים לתפוס בשׂכל שלנו לאן צריכים להתקדם ובאמת נמצאים בחושך. בזה כל הבעיה.

לכן, מצד אחד, זוהי בחירה חופשית, מפני שלא הגוף הבהמי שלי מכתיב לי לאן כדאי לזוז, ואני מרגיש חוסר אונים, והבחירה היא בעצם "למעלה מהדעת".

ולכן ללא הפצת חכמת הקבלה, אין מה לעשות. כאן עם ישראל חייב לבצע את המשימה שלו, ולכן אנחנו נמצאים במצב מסוכן במיוחד. עכשיו אנחנו יוצאים לקדמה של במת ההיסטוריה. ועל אף שתמיד היינו "על הכוונת", אבל עכשיו זה יותר מאי פעם.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 19.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עידן של פעולות הכרתיות
להחזיר כמה שיותר מהר את כל הרע לטוב ומועיל
הרגע המכריע בהיסטוריה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest