דלת אל הלא נודע

בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר", סעיף כ"ו:

"וכבר אמרנו, שמצב הר', מחייב בהחלט, את מצב הג', שיצא בכל השיעור המלא, שבמחשבת הבריאה, שבמצב הא', לא יחסר ממנו אף משהו."

שלושת המצבים של הבריאה, המצב ההתחלתי (1), מצב הביניים (2) והמצב הסופי (3), מחייבים זה את זה להתקיים. בהתחלה, הבריאה נמצאת באין סוף. במצב השני אנחנו (WE) נמצאים בעולם שלנו. והמצב השלישי, זהו גמר התיקון.

בזמן המעבר מהמצב הראשון למצב השני אנחנו עוברים שבירה וצמצומים, ובזמן המעבר מהמצב השני למצב השלישי, אנחנו עוברים עלייה ותיקונים. חוץ מזה, בדרך אנחנו מתקנים את גלגלתא ועיניים (גו"ע) ואת אח"פ דעלייה. כך אנחנו מגיעים מאור הנפש לאורות נרנח"י.

דלת אל הלא נודע

 חשוב לזכור, שבסופו של דבר, כל המצבים האלה קיימים רק בתפיסה שלנו. אבל אנחנו צריכים להשתמש בכל מה שעומד לרשותנו, עד שנגיע לרצון אחד שמלא במחשבה אחת. כי הרצון, זה רגש (לב), והמחשבה, זה מוח. והם צריכים להתחבר, כדי שבחיבור ביניהם אנחנו נשיג את הבורא.

זה יהפוך עבורנו למצב הסופי, וזוהי המטרה שלנו היום. אנחנו לא יודעים מה יהיה אחריה. אבל צריך לדעת שלאחר גמר התיקון אנחנו נלך לאיזה כיוון לא ידוע. הבריאה תמשיך את הדרך, כי אנחנו בסך הכול תיקנו את הכלים, הרצונות שלנו.

זה דומה לתיקון של מכונית מקולקלת וצריך ללמוד כיצד לנהוג בה: העניין נעשה, התיקון הסתיים, אני למדתי לנהוג בצורה טובה. אני יושב במכונית המתוקנת הנפלאה שלי, ומה הלאה? בשביל מה תיקנתי את הכלים שלי?

לכן, ההשתוות עם הבורא זוהי רק ההתחלה, ואחר כך הוא פותח לפניי דלת לתוך ההיכל שלו ומזמין אותי להיכנס…

דלת אל הלא נודע

אנחנו עולים לדרגה שלו, ומה יהיה אחר כך, לא ידוע. אני לא רואה שהמקובלים רמזו על זה. הם רומזים על איזה המשך, במונחים של ההבנה שלנו. אנחנו פשוט לא מסוגלים להבין את המימדים האלה.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר", 19.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מגע עם המצב העתידי
שלבים של דרך גדולה
האמינו, כל זה רק נדמה לנו!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest