דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בועת הסבון של האגואיזם

בועת הסבון של האגואיזם

סוחר רגיל מסכים למסור סחורה לקונה בתנאי שיצמח לו מכך רווח. אבל הבורא אינו זקוק לעבודה שלנו ולכן הוא מציב לנו תנאים שכדאיים לנו. הוא מסכים למסור לנו את כל האור, אך בתנאי שיהיה לנו לתוך מה לקבל אותו. כמו חבר שמוכן לתת לך את כל האוצרות שלו, אך מבקש שתביא איתך שׂקים שתוכל למלא אותם בזהב וכסף. לא משנה כמה שׂקים תביא – הוא ימלא לך את כולם.

האגואיזם שלנו פועל אחרת לגמרי, הרי אין לו מה לתת. וזה המשבר של העולם המודרני, כשהדרישה גדולה יותר ממה שאפשר לקבל.

ואז האגו מתחיל לעבוד כמו בנק שמדפיס כסף ללא כיסוי ריאלי. אתה מגיע לבקש הלוואה, והוא נותן לך כסף מנייר, ומבטיח לך הרבה יותר ממה שיש לו באמת. כתוצאה מכך, צומחת בועה פיננסית ענקית, שבסופו של דבר מתפוצצת.

המשבר הזה מראה לנו שלרצון לקבל אין אפשרות לספק לנו מילוי. והרצון להשפיע – בדיוק להיפך, מוכן לתת לך הכול, רק תביא שקים, כלים, רצונות!

כל הבעיה היא רק שאין לנו כלים, רצונות נכונים. האור נמצא בשפע. לבורא אין מחסור בזהב, בכסף, בשום מילוי אחר – ומה שעוצר אותנו הוא רק המחסור ברצון הנכון, שמסוגל לגלות את המילוי הזה.

הכלי שמתאים לגילוי המילוי – זאת הכוונה על מנת להשפיע, או החיבור. אם כל אחד מאתנו מסוגל לקבל גרם אחד, אז מאה אנשים שמתחברים יחד, יכולים לקבל לא מאה גרם – אלא מאה אלף גרם! הרי החיבור נותן כוח גדול יותר מאשר הרצון הרגיל.

יש בחיבור תוספת מיוחדת – מהות רוחנית שמגיעה מלמעלה, בנוסף לחיבור הכוחות הרגיל שנעשה למטה. זה כמו החצי השני של המטבע שמוסיפים מלמעלה, אם אנחנו למטה הרווחנו את החצי שלנו, או כמו שתי טיפות שמתחברות, שאחת מהן מגיעה מלמטה והאחרת מלמעלה. אך ידוע שבחיבור נמצאת עוצמה גדולה הרבה יותר מסתם חיבור של כוחות.

זה מה שבונה את הכלי שמתאים לאור. אם יש עשרה, מאה, אלף אנשים – הם צריכים להיות מחוברים, מסורים זה לזה. ואז החיבור ביניהם יבנה את הכלי המתאים, ולא סתם את סכום הרצונות הפרטיים.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 21.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
התקרבות בטור לוגריתמי
נס האור והחיבור
מאגואיסטים מבודדים לשלם אחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest