דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מנקים את הלב בסיר הרותח

מנקים את הלב בסיר הרותח

שאלה: על מה אנחנו צריכים לחשוב במהלך הכנס הפנימי השקט שלנו?

תשובתי: זאת לא סתם שתיקה ושקט, אלא עבודה פנימית רצינית. אני מרגיש את השקט הזה עד כדי כך, שכאילו כולם מדברים! כולם מבררים, מתבשלים יחד באותו הסיר שרותח על האש, בסערה של המחשבות וההרגשות השונות.

אבל את כל זה אנחנו עושים ביחד, וכולנו מבררים באותו הזמן את משמעות החיים שלנו ואת מטרתם: מה יהיה איתנו? מה יהיה איתי? ולכן המחשבות של כל אחד זורמות לאחרים, מועברות מחבר לחבר, מתערבבות זו עם זו ויוצרות ערבוביה ובלבול גדול.

זה דורש מאמצים גדולים מאוד, וכאן חשוב מאוד ההרגל בעבודה הזאת. המקובלים השתמשו לעיתים קרובות בשיטה הזאת, שאפשרה לבצע בירורים מעמיקים מאוד. בסופו של דבר, אתה יוצא מזה עם ראש ולב נקיים היטב.

הכנס הגדול שעבר איפשר לנו להבשיל לעבודה כזאת. אתם רואים שהשיעורים השתנו, הבירור הוא עמוק הרבה יותר, נוספו מילים חדשות. אני מרגיש כאילו התגלה לי מילון חדש.

כאילו שבמדינה מסוימת שלטתי בשפה רק בהיקף של מאה מילים, שעל ידן יכולתי להתבטא, ופתאום אני מגלה אלף מילים! אתם מתארים לעצמכם עד כמה עכשיו קל לי יותר להסביר את עצמי ולהיות במגע עם האחרים. כזה הוא השינוי שאני מרגיש לאחר הכנס, ואפילו בצורה הרבה יותר עוצמתית.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 21.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שתיקה רועמת
עכשיו מתחיל הכנס הפנימי!
ריכוז פנימי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest