דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / בואו נשמור על הטייקונים, זה ישתלם לנו

בואו נשמור על הטייקונים, זה ישתלם לנו

כל אדם צריך לממש את כל תכונותיו הטבעיות שלו למען הזולת. וממה הוא יקבל סיפוק? – דווקא מזה שהוא מממש את עצמו למען הזולת. הרי ברגע שאני מרוויח לעצמי, זה אומר שאני מנצל את התכונות והיכולות שהבורא נתן לי, ומשתמש בהן למען האגו שלי. והרי הבורא היה יכול לתת את התכונות האלה למישהו אחר.

אנחנו צריכים להגיע למצב שכולם יבינו שזה כך. יתגלה מצב כזה, שבו נוכל לראות שהמערכת הכללית חייבת לפעול בצורה שבה כולם בה יהיו שווים. לא משנה אלו תכונות נתנו לי – עליי לראות את עצמי כחלק מהמנגנון, שחייב לבצע בצורה נאמנה ככל האפשר את התפקיד שלו.

במובן הזה, אין שום הבדל ביני לבין אדם אחר. אם שנינו מבצעים את מה שמוטל עלינו, אנחנו שווים. ברוחניות אנחנו שווים לגמרי. אין בינינו שום הבדל, פשוט נולדנו שונים. אתה עשית כל כך הרבה והאחר לא, מפני שאתה נולדת כזה והוא לא. מדובר כאן על היגיעה הסגולית, כל אחד צריך לתת כמה שהוא מסוגל לתת. ולכן לא משנה לנו כמה אתה יכול להרים, אם אתה בריון והאחר דחליל. לא צריך להסתכל דרך העיניים שלנו. כי הכול סגולי, הכול נמדד לפי היגיעה של האדם בלבד.

אך זה לגמרי לא אומר שאנחנו צריכים לפעול בכוח, כמו ברוסיה הסובייטית, שבה השלטון הפקיע מאנשי העסקים את הבעלות על המפעלים שלהם, והרס בכך את המדינה. כי אם מגרשים או הורגים אנשים כאלו, מי ינהל את התעשייה ואת המשק?

ודאי שאנחנו צריכים לשמור על הטייקונים ולתת להם את היכולת לעשות עסקים ולפתוח כמה שיותר מפעלים. רק הם מסוגלים לעשות זאת. כבר ראינו מה קורה כשהולכים על סוציאליזם. יש כאן רצון לקבל, וצריך לעבוד איתו בצורה כמה שיותר בריאה, עד שהוא מגיע למצב שהוא מחליט שהוא צריך לתקן את עצמו. כך או אחרת, הכול צריך להיות מושתת על הרצון.

אז מה לעשות אם אנשים יוצאים לרחובות עם דרישות כאלו או אחרות? איך נחלק את הכול בצורה צודקת? – לשם כך, צריך ללמד את העם מדוע נחוצה הערבות ההדדית. ודאי שקודם כל צריכים לכבות את השריפה, כי יש כאלו שבאמת חיים מתחת לקו העוני וזקוקים לעזרה. אבל בעצם, צריך להסביר לעם את נחיצותה של הערבות ההדדית, ומתוך כך שרמת המודעות תתחיל לעלות, אנחנו נראה איך הכול מסתדר.

הרי כל אחד מאיתנו יתחיל לראות שהוא צריך לוותר על משהו למען האחר. זאת לא תהיה השקפה, ולא הבנה, אלא הרגשה שנהיה חדורים בה, ואז נרגיש שאנחנו באמת עם.

וחוץ מזה, תגיע אלינו גם עזרה מלמעלה: לפי חוק השתוות הצורה, האור העליון ישרה באותה המערכת. ופתאום נראה פירות גדולים מהחיבור שלנו, בדומה לפירות שראו המרגלים שנשלחו לארץ ישראל לאחר ארבעים שנות נדודים במדבר. פתאום נגלה איזו אנרגיה, איזה פוטנציאל טמון בכל דבר שנעסוק בו.

נוכל להשיג את זה רק אם נשנה את הגישה. לכן צריך שיהיה שולחן עגול, שסביבו נדון יחד בבעיות, ונעלה את רמת ההתקשרות, רמת ההתחשבות בצרכים השונים של כולם. זה מה שאנחנו צריכים. והממשלה, כתוצאה מהדיונים שלנו, תיקח על עצמה את מלאכת הביצוע.

העם צריך לשבת סביב השולחן העגול, יחד עם מומחים, לבדוק את הדברים בצורה ביקורתית, אך לצאת מתוך ההסכמה ההדדית בין כולם, כמו במשפחה. ורק כך נצליח.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מצווה אחת", 19.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
איך להתחלק בצורה נכונה
משלטון מאונך לעולם עגול
בנוגע לדקויות של המיסוי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest