"אתה בחרתנו"

מתוך מאמרו של הרב"ש, "אתה בחרתנו":

"וזה ענין שאסור ללמוד תורה לעכו"ם, שהכוונה לבחינת אומות העולם שבאדם עצמו, להם אסור ללמוד.

ופירש אאמו"ר ז"ל שבכל מקום שאמרו חז"ל ש"אסור" הכוונה – אי אפשר. היינו משום ש"אין התורה מתקיימת אלא במי שממית עצמו עליה", היינו שמבטל את עצמיותו ורוצה להבטל לה', אז הקדוש ברוך הוא נותן לו את התורה במתנה.

לכן האדם צריך לדעת שהקדוש ברוך הוא בחר רק את הבחינת ישראל שבאדם, רק לבחינה זו נאמר, "אהבת אותנו ורצית בנו". לכן האדם כשאומר, "אתה בחרתנו", אז הוא צריך לכבד ולהחשיב את בחינת ישראל שבו, ולבטל את שאר הרצונות של אומות העולם, מה שהוא נכלל מהם."

צריכים לדאוג, שאותן הבחינות שמקרבות את האדם לרוחניות, לקדושה, תהיינה תמיד בולטות ומדברות על רוחניות, ואת כל שאר הבחינות צריך להצניע. אז המבנה הפנימי שלו נעשה דומה ל"פרצוף רוחני", באותן התכונות שאותן הוא מקבל מהחברה. רק בהן הוא יכול לקבל את התורה, כי הם אותם הרצונות שנוצרו כתוצאה מהחיבור, הרצונות על מנת להשפיע שבאים מהשיתוף והאיחוד.

מה שאם כן, אם אלה הן התכונות האישיות שלו, אז וודאי שהן תהיינה בעל מנת לקבל. בהן הוא אף פעם לא יוכל להרגיש את האמת, ולכן אי אפשר להתקדם איתן.

אם האדם מקבל החלטה, שרק הרצונות שאותם הוא קיבל מהחברה הם רצונות של הנשמה שלו, אז הוא מבין שאי אפשר להתקדם בצורה אחרת, וכל מה שיש בו חוץ מאותו הניצוץ, זה הכול "עקום" ולא ישר. באופן כזה הוא מגיע להיווצרות של ה"כלי" הנכון שבו, בכך שמבין שכל הרצונות האישיים שלו הם כולם פגומים ופסולים.

מתוך ההכנה לשיעור, 05.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אנחנו לא עבד לעבדים, אלא עובדי ה'!
זו עדיין לא תורה
הכנה לקבלת התורה – אור התיקון

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/Oq8W9

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest