דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל העולם, בסירה אחת

כל העולם, בסירה אחת

בעל הסולם, מאמר "הערבות":

"ולכן הסביר התנא דבר הערבות, בדמיון לשנים, שהיו באים בספינה. והתחיל אחד קודר תחתיו, ולעשות נקב בהספינה. אמר לו חבירו: "למה אתה קודר?" אמר לו: "מאי איכפת לך. הלא תחתי אני קודר ולא תחתיך"? אמר לו: "שוטה, הרי שנינו נאבדים יחד בספינה!"."

כולנו מקושרים הדדית ברשת כללית גלובלית, טוטאלית, אינטגרלית. אבל, בהתאם לתוכנית הבריאה, הרשת הזאת מתגלה בהדרגה, לאט לאט.

קודם היא התגלתה בדרגת הדומם, תוך כדי תהליך של היווצרות והתפתחות היקום, עד שנוצר כדור הארץ. אחר כך הרשת הזאת התגלתה בצורה יותר חזקה, כבר בדרגת הצומח, ואז, כמו שנאמר בספר הזוהר, "הניצנים נראו בארץ". עם הזמן הצמחייה כיסתה את כדור הארץ, והרשת התגלתה עוד יותר ועברה לדרגה חדשה, דרגת החי.

התהליך הזה נובע מד' הבחינות הבסיסיות שמתגלות אחת אחרי השנייה. הרשת מתגלה יותר ויותר, זנים מסוימים נכחדים, זנים אחרים נולדים, בימינו אנחנו כל הזמן רואים היעלמות של זנים מסוימים והתגלות של זנים אחרים. כל זה התגלות של הרשת הכללית, אשר בבחינה האחרונה שלה הכריחה את הקופים לרדת מהעצים והפכה אותם לבני אדם.

בהדרגה התגלה הקשר של כל חלקי המציאות, והוא מכוון את אלה, שלא מזמן היו קופים, ליחסים חדשים של חילופים הדדיים, בכך שמעוררים אותם להרוג זה את זה, מה שלא תמצא במינים של החיות. החיות רק בודקות מי יותר חזק, כדי לגלות מיהו המנהיג או בעל השטח, אבל בבני אדם בוערים דחפים חזקים יותר… בסופו של דבר, כל האבולוציה שלנו זה התגלות הרשת שמקשרת בין כל חלקי המציאות.

והיום, בדרגה הסופית של העולם הזה, בכך שעברנו את ג' הבחינות של דרגת ה"מדבר", הדומם, הצומח והחי, אנחנו הגענו לדרגת ה"מדבר שבמדבר" וצריכים להשיג אותה.

וברשת הכללית יש בחינת "ישראל", שהיא בחינת מפתח שקובעת את כל התהליך. לבחינה הזאת שייכים אלה שיש להם כבר קשר עם הכוח שמנהל את המציאות, עם ההנהגה וההשגחה העליונה. וביניהם כבר ישנם גם "צדיקים" ו"רשעים", שמשפיעים זה על זה.

כל זה בלתי נמנע, מפני שהרשת מתגלה יותר ויותר, ובכך מגלה את מהותה האינטגרלית המקיפה והכללית, שבזה לכל אחד יש חשיבות גדולה עבור המערכת. ולכן כדאי לנו לפרסם את הידיעה הזאת על ערבות בין כולם. כי כל אחד בהכרח משפיע על כל האחרים, ובסופו של דבר, ההשפעה שלו חוזרת אליו ומוכפלת בנזק שהוא גרם לכל החברה בכללות.

בינתיים קשה להבחין בזה. האמת מתגלה רק במקרים חריגים, בלחצים של אסונות גדולים. אבל אנחנו יכולים בכל זאת לצייר בפני האדם תמונה של המערכת הכללית, שממנה נובע שהוא שייך לכולם וכולם שייכים לו. היום העולם כבר די רגיש כדי להקשיב למסר הזה ולהרגיש את המצב הזה.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 06.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ערבות ברשת
ההיסטוריה של כל העולם, זאת הדרך לערבות
בובת בבושקה מורכבת מבפנים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest