דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אנחנו בונים את הרוחניות!

אנחנו בונים את הרוחניות!

שאלה: כשאנחנו מגדלים ילד, אנחנו משתדלים ככל האפשר להכין אותו לחיים בעולם הזה. כיצד עלינו להיכנס לעולם הרוחני, אם אין לנו שום מושג מהו?

תשובתי: כשהאדם עוזב את בית הוריו, נכנס לחיים הבוגרים ורוצה להצליח בהם, הוא יכול להישען על ניסיונם של האנשים האחרים. לא משנה מי הוא רוצה להיות: גנב, צדיק, מדען, או ירקן פשוט בשוק – את כל המודלים האגואיסטיים האלה הוא יכול למצוא בחברה.

אך לאדם שמתקדם ברוחניות, אין שום דוגמאות לכך, שום תמיכה. הוא צריך לבנות בעצמו את הסביבה שלו. הרי הדבר היחיד שממלא את כל המציאות הוא האור העליון, ואילו העולמות אינם קיימים ללא האדם.

ברגע שבו אני מפעיל את הרצון שלי לרוחניות, אני מייד בונה את כל העולמות ביני לבין האין-סוף. אני כביכול מתקין את הסולם הזה לרוחניות שקיים רק בצורה של רשימות (גֵנים רוחניים).

במאמר "עניין ההשגה הרוחנית", מתוך הספר "שמעתי", בעל הסולם כתב: "אנו מבחינים בהרבה מדרגות ובהרבה הבחנות בהעולמות. ויש לדעת אשר כל המדובר במדרגות וההבחנות, הכל מדובר מענין השגת הנשמות". לכן אינני יכול לדרוש, כמו בעולם שלנו, שיסבירו לי כיצד עליי להתנהג ברוחניות. אני חייב לעצב בעצמי את העולם הרוחני שאינו קיים.

אני חייב בעצמי לתאר לעצמי את היחס של המדרגה העליונה כלפיי ואת היחס שלי כלפיה. אם התיאור שלי תואם לרשימו שקיים, הכול מייד מסתדר בצורה נפלאה בהתאם לחוק השתוות הצורה. ואם לא גיליתי את השתוות הצורה, המציאות הרוחנית אינה קיימת עבורי. הרי היא קיימת רק ביחס לאדם שמגלה, בונה ומעצב אותה.

במילים אחרות, אנחנו צריכים לבנות בעצמנו את העולם הרוחני. אנחנו צריכים לפנות לבורא עם בקשה כזאת, שתהיה תואמת במדויק למה שהוכן עבורנו מלמעלה ברשימות.

לכן הבורא נקרא "בוא וראה". הרי אתה הוא זה שיוצר אותו! דווקא אתה הוא זה שבונה את הצורה הזאת.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 18.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
התינוק שעורר את כל העולמות העליונים!
אנחנו נבנה את עולמנו הרוחני
העליה במדרגות העולמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest