דף הבית / המשבר ופתרונו / אל תהיה צודק, תהיה טוב

אל תהיה צודק, תהיה טוב

שאלה: מה לעשות אם אני שמח שיש משברים, מפני שהם לכאורה מראים שאנחנו צודקים?

תשובתי: אנחנו צודקים בזה שהעולם אינו רואה פתרון למשבר. אבל אם היינו יכולים להסביר את המתרחש לקהל הרחב, אז לא היה צורך במכות. האנשים היו מגיעים להבנה הרבה יותר עמוקה ורחבה של האירועים השוטפים שמתרחשים והיו יודעים מה צריך לעשות.

היום האדם פשוט סובל מייסורים ומכות. ואנחנו הרי היינו יכולים להמתיק לו את הצרות והדינים על ידי הסברים, תיקונים והתכללות הדדית. ועכשיו, אותה מידת ההקלה שהיינו יכולים להעביר לו, הופכת לשנאה כלפינו. האנשים בעצמם אינם יודעים מדוע הם שונאים אותנו, והעניין הוא, שהיום הגיע הזמן שהקהל הרחב יתוקן, במיוחד בישראל, וקצת בכל העולם. וככלל, אנחנו מרגישים את המכות על עצמנו.

אז נראה, במה אתה תשמח כאשר הרשלנות שלך, חוסר תשומת הלב שלך, תכה בך כמו בומרנג. דרך אגב, זה נוגע לכל אחד מאיתנו. בעל הסולם כותב ב"הקדמה לספר הזוהר", סעיף ס"ט: "ובדור כזה, כל בעלי החורבן שבאומות העולם, מרימים ראש, ורוצים בעיקר להשמיד ולהרוג את בני ישראל. דהיינו כמו שכתוב, שאין פורענות באה לעולם, אלא בשביל ישראל. כמ"ש בתיקונים, שהם גורמים עניות וחרב ושוד והריגות והשמדות בעולם כולו".

אדם יושב ושמח על הצרות של העולם: "אני הרי אמרתי לכם שיהיה רע. עכשיו אתם רואים שצדקתי?". איזו צורת האגו המסריח יכולה כך להיות. ודאי שהוא נמצא בכל אחד, אבל אסור לתת לו מושכות ולהסכים לכך שהסיסמה הזאת תהיה חקוקה על דגלנו. אסור לשבת ולא לעשות כלום, ולראות איך האנשים סובלים. האם אפשר להתייחס כך לעולם? האם לאדם כזה יש מקום בקרב החברים שלנו?

מתוך שיעור על המאמר "שפחה כי תירש גבירתה", 02.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אם אתה לא בא לעולם, העולם בא אליך
להעדיף פנימיות
עידן הבחירה החופשית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest