מטעמים של תיאולוגיה

בעל הסולם, מאמר "שפחה כי תירש גבירתה": "חכמי האומות חקרו ודרשו את כל ספרי בני ישראל, ועשו בזה מטעמים לחזק אמונתם, דהיינו החכמה שלהם, הנקראת "תיאולוגיא"".

אנחנו רואים שכל הדתות לקחו מחכמת הקבלה שמות, מילים, מושגים, כינויים, השתמשו בהם והפכו אותם למשהו הופכי לגמרי כדי להוכיח את צדקתם. כאילו שעל ידי משחק מילים והגדרות, אפשר לשנות את העולם. היום זה מתגלה בהדרגה, אבל בינתיים, במשך ההיסטוריה זה הביא לחורבנות רבים על כל העולם ועל עם ישראל במיוחד.

עד היום כל הדתות ניזונים מחכמת הקבלה. כי בלעדיה הם אפילו לא היו יודעים איך לקרוא לכוחות אלו או אחרים, והיו נשארים ברמה של המיתולוגיה היוונית הקדמונית. בכך שגנבו מחכמת הקבלה את התיאור של המערכת הרוחנית, הם עושים את עצמם שמבינים את המבנה שלה ובזה התחזקו מאוד, ופיתו בזה מיליארדי בני אדם שנמשכים אליהם. ודאי, שזה הפך לפגם גדול מאוד בתיקון העולם ובקלקול העולם.

אולם מצד שני, הפגם והקלקול הזה מכניס אותנו יותר לעומק של חומר הבריאה ועל ידי זה אנחנו מרגישים יותר ויותר בבירור את הניגודיות של שני הכוחות: כוח הרע כנגד כוח הטוב. למעשה, הדרך הזאת היא הכרחית. אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב…

מתוך שיעור על המאמר "שפחה כי תירש גבירתה", 02.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
עידן הדור האחרון
לכל אחד משלו, ולכולם, את העיקר
להעדיף פנימיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest