דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גדילה במדרגות הסולם הרוחני

גדילה במדרגות הסולם הרוחני

כדי לקבל את התמונה המלאה והאמיתית של המציאות, אנחנו צריכים להתנתק במקצת מאותה המציאות שאליה התרגלנו, ועד כמה שזה אפשר, להשתדל לתאר לעצמנו מצב קבוע, רצון לקבל שנברא על ידי הבורא. וכל התנועות מתרחשות רק בתוך הרצון הזה, בתוך ההכרה שלו.

אם הרצון הזה משתדל להבין ולהרגיש את מצבו האמיתי, אז זה נקרא תנועה.

דווקא אנחנו נמצאים במצב כזה, רק שבהבנה ובהרגשה שלנו תופסים איזו מציאות מדומה אחרת. התמונה המעוותת הזאת, היא תוצאה מכך, שיש לנו תכונות הפוכות מהתכונות האמיתיות. זהו סוג של תרגיל, משחק, שבו אנחנו נמצאים, כדי לתת יגיעה, בדומה לילדים שמנסים להצליח במשחק ובזכות זה מקבלים ידע, הרגשה, הבנה, שׂכל, וכך מתפתחים.

כי אם לא המשחקים האלה, אז הילד היה גדל כמו בהמה: מבהמה קטנה לגדולה. אבל דווקא על ידי המשחקים שעל ידם הוא כל פעם לומד, הוא משתנה והופך לאדם.

הנה גם אנחנו נמצאים בדיוק במצב כזה. בכוונה ניתנה לנו הרגשה רחוקה מהאמת, כדי שאנחנו נשתדל להידמות לאמת, כמו ילדים קטנים שמחקים את המבוגרים. ובמידת הניסיונות שלנו, אנחנו מתחילים לתפוס את המצב האמיתי הזה, להיכנס לתוכו, להרגיש שנמצאים בו.

יוצא, שכל חכמת הקבלה מורכבת מעצות על איך להשיג את המצב האמיתי הזה, אילו חוקים פועלים בו, אילו פעולות מתרחשות, מה אנחנו יכולים לעשות כדי לעבור בהדרגה ממצבנו הנוכחי למצב יותר מתקדם, על ידי אילו מעשים, מחשבות, רצונות.

כל זה נקרא "עבודת ה'", מפני שבאמצעותה אנחנו רוצים להידמות לבורא. בורא, זה הכוח הכללי, הרצון הכללי, תכונה. וכדי להידמות לתכונה הזאת, שנקראת "בורא", אנחנו צריכים ליצור בתוכנו תנאים לגילוי שלו. דווקא זה מה שאנחנו עושים צעד אחר צעד בעזרת העצות של המקובלים.

התיקונים ההדרגתיים שלנו מהופכיות וניגודיות גמורה להשפעה, עד להידמות המלאה אליה, נקראים "סולם רוחני", שבו אנחנו עולים באופן כזה, מתכונות של קבלה לתכונות של השפעה. במדרגות העלייה האלה אנחנו לומדים על הפעולות הרוחניות, ההבנה של תכונות ההשפעה בכל הצורות.

התיקונים האלה של התכונות האגואיסטיות לתכונות של השפעה נקראים "קיום מצוות".

מתוך שיעור על מאמרו נשל רב"ש, 31.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תשתוקקו להרגיש את הבורא
כוכב של ישֵנִים
תפיסת המציאות: תיקון טעות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest