דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל השלמות מתוך ההופכיות

אל השלמות מתוך ההופכיות

Laitman_2011-02-25_9307.jpg

בעל הסולם, "מתן תורה" (גרסה מקוצרת): "למה לא ברא את האדם מתחילה בכל הרוממות הרצויה לדבקות? למה חייבים להתייגע? – להרוויח בעצמינו את רוממותנו ע"י היגיעה".

ובכן, הבורא נתן לנו הזדמנות "להרוויח" בעצמנו את הגדלות. אנחנו משקיעים מאמצים ויגיעה, כדי לבוא אליו ללא בושה. בשביל מה הוא ברא בושה? למה הוא הטיל עלינו את המאמצים? למה הוא הסתיר את עצמו מאיתנו?

כדי שאנחנו נבין בעצמנו את המערכת הכללית. ולהבין אותה אפשר רק על ידי זה שאנו נעים ממצב מקולקל למצב מתוקן. השלמות מושגת מתוך ההופכיות. לכן הבורא שבר אותנו, ובכך איפשר לנו להיתקן.

כשניצור מחדש את המערכת המושלמת, נוכל להבין ולהשיג את כל הטבע, שהוא הבורא.

אין דרך אחרת. רק כך אנחנו יכולים להשיג את הבריאה לרוחבה ולעומקה.

כל הפעולות וכל המצבים בדרך הזאת הם הכרחיים. מפני שרק בזכותם, בסופם של התיקונים שלנו, אנחנו כוללים בתוכנו את כל הכלים והאורות, ובכך הופכים למושלמים, כמו הכוח שברא אותנו. אין כל אפשרות אחרת להשיג את זה.

ובכל זאת, למה הבורא לא ברא אותנו מושלמים מלכתחילה? הוא הרי כל יכול? כאן צריכים להבין, שלברוא "יש", מישהו שנמצא במדרגה שלו, במצב שלו, זה לא נקרא שהוא כל יכול.

בזה הוא כביכול לא עשה שום דבר. אם הוא כבר בורא משהו באמת, אז הנברא הזה צריך להיות הפוך לו. ואז, מחוסר מוצא אחר, מתוך ההופכיות, אנחנו צריכים לבוא ולהשתוות.

"נברא" הוא מי שיש לו תכונות הפוכות לבורא. מי שמנוגד לו בטבע שלו, אך גם דבוק בו, כתוצאה מהתיקון. לכן דווקא באופן כזה, ולא אחר, הנברא צריך לעבור את כל המצבים בדרך. בכך שהוא מגלה את התהום בינו לבין הבורא לכל עומקה. כי רק כך הוא מגיע למדרגה שלו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מתן תורה", 06.11.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest