דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרצון כהטבעה של האור

הרצון כהטבעה של האור

photo_rav_gh70_261.jpg

בעל הסולם, "מתן תורה" (גרסה מקוצרת): "התורה והמצוות ניתנו כדי להגיע לתכלית, להודיע את אלוקותו לזולתו. כי גילוי זה מגיע לאדם במידת שפעו הנעים המתרבה, שעל ידו הוא מתרומם לדבקות בו, עד שמגיעים לשלמותם הסופית".

אנחנו צריכים לעבור תיקונים בסדר מסוים, כשאנחנו מפתחים בתוכנו את הרצון להיתקן. מהרצון האגואיסטי, ההתחלתי שלנו, אנחנו צריכים להגיע לרצון של השפעה. כקריטריון לכך, משמש לנו "הזולת". כל מי שנמצא מולנו.

אנחנו עובדים בקבוצה ובאמצעות הלימוד המשותף מזמינים את האור המחזיר למוטב. בכך אנחנו מזמינים עלינו פעולות של תיקון, ששייכות או לתורה או למצוות.

השם "תורה" מתייחס לאותו האור שטמון בה ושאותו אנחנו מעוררים.

ה"מצוות" הן פעולות של השפעה, שאותן אנחנו רוצים להשיג ושאליהן אנחנו בינתיים מתכוננים. כי מצווה אמיתית היא פעולה בתוך הרצון: להשפיע על מנת להשפיע או לקבל על מנת להשפיע. בסך הכול יש לנו 620 פעולות כאלה בתוך 620 הרצונות שלנו.

אם אנחנו משקיעים מאמצים ויגיעה, מגיע אלינו האור המחזיר למוטב. הוא זה שמבצע את השינויים. יחד עם זאת, אנחנו מרגישים, לא אותו עצמו, אלא את התופעות שהוא מזמין. אנחנו אף פעם לא תופסים, בהרגשות שלנו, את האור עצמו, אלא את התגובה שלנו עליו, על ההשפעה. כך אנחנו מתקדמים.

לאן?

לכך שכל הרצונות שלנו ישתוקקו להשפעה. בכך שאנחנו מתאימים את עצמנו להשפעה, אנחנו מגיעים לתאום והשתוות עם הבורא, שמהווה את כוח ההשפעה הכולל.

ולכן נאמר "דבקות במידותיו". "מידה", פירושו: עד כמה אנחנו מסוגלים להפעיל את הרצונות שלנו בהשפעה.

מטרת הבריאה היא הדבקות הסופית, כאשר כל הרצונות שלנו יקבלו את הכוונה האלטרואיסטית. זה יהיה גמר התיקון, ואז אנחנו, ללא ספק, נקבל את אותה הצורה כמו הבורא, האור.

כי האור הוא הרי זה שהטביע את עצמו ברצון לקבל.

לכן, בכך שאנחנו מבצעים ברצון הזה פעולה הפוכה, עם כוונה בעל מנת להשפיע, אנחנו משיגים התאמה לאור, לבורא.

אנחנו נולדנו מהבורא, ולכן מתוק לנו ורצוי לנו כל מה שקיים בתוך האור. עבורנו זה טוב, ולהיפך, את כל מה שלא קיים באור, בהשפעה שלו, אנחנו מרגישים כרע.

מידת ההשפעה שמתאימה אותי לאור, גורמת לי הרגשה טובה, ואילו הקבלה לעצמי, המנוגדת לאור, גורמת לי הרגשה רעה.

אז למה אצלנו זה לא כך? מפני שהמדרגה שלנו בכוונה בנויה אחרת, כדי שממנה נעלה לעולם הרוחני. ואחר כך בכל המדרגות הרוחניות ההשפעה תיתן לנו הרגשה נעימה, והקבלה תיתן לנו הרגשת ריקנות וחושך.

המקור שלנו הוא הבורא. אנחנו נבראנו כ"יש מאין", התכונות שלנו נובעות ממנו, הרצון שלנו נברא על ידי האור.

כשהאדם עולה אל הדבקות, הוא רוכש יותר ויותר תכונות השפעה, והן השכר שלו. במילים אחרות, הוא נהנה מההשפעה, מאור ההשפעה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מתן תורה", 06.11.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest