דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בדרך למרכז ההגנה הסודי

בדרך למרכז ההגנה הסודי

laitman_2009-05-28_8354_70.jpg

הנברא העתידי כבר קיים בפוטנציאל בתוך הבורא. בדומה לאדם שרוצה לבנות בית: בתחילה מופיעה במחשבתו התוכנית של הבית, לאחר מכן הוא מתחיל לפתח את החלום שלו ולבנות את תוכניות העבודה, את הפירוט של כל החומרים הדרושים, ההערכות והאומדנים.

אבל קודם כל הוא צריך לדעת את התמונה העתידית. כלומר, במחשבת הבריאה כבר נמצא המצב הסופי, שָם קיים הנברא העתידי, בדבקות מלאה בבורא. הכול כבר קיים במחשבה הזאת.

איננו יודעים מה היה לפניו ומה גרם למחשבה הזאת. לא כתוב על כך בשום מקום. נתנו לנו לראות רק קטע קטן מכל הבריאה. מה היה לפניו, ומה יהיה לאחר גמר התיקון הסופי, כאשר נחזור לאותה מחשבת הבריאה, דבר זה אינו ידוע. המקובלים אינם יכולים לספר לנו על כך מפני שאין לנו כלים רוחניים, חסרים לנו כלֵי הקליטה.

כשאני אבצע את התיקון השלם, אני אוכל לגלות. למעשה, דרוש לי המכשיר לגילוי של מה שקדם למחשבת הבריאה.

במחשבת הבריאה הכול כבר קיים, כל הפרטים על דרכה של כל נשמה, אפילו האם אני ארצה ללכת או לא, או לפעול כך או אחרת, כולל הבחירה החופשית שלי. אך יחד עם זה אנחנו בכל מקרה נשארים חופשיים.

כל מחשבת הבריאה הזאת נסתרת ברדל"א, "הראש הלא ידוע" של פרצוף עתיק דאצילות, יכולנו לחשוב שאולי איננו צריכים אותו אם איננו משיגים ואיננו מרגישים אותו, אבל המקום שבו נוצר החיבור בין תחילת הפעולה לבין המחשבה הסופית נחוץ לנו. אם משם מגיע אלינו האור ומתחיל לפעול, אין ספק שאנחנו בדרך הנכונה.

לכן נוצר ה"שׂכל הבלתי מושג" הזה, הרדל"א, לא משנה שאינך משיג, אבל משם אתה תוכל לנהל, זאת אומרת ללא ספק, מהמקום הנכון תגיע למקום הנכון.

מובן שהראש הזה חייב להיות מופרד מכל השאר. כל שאר הראשים יכולים להיות ניזוקים, מפורדים כדי לשחק איתך, לשקר ולבלבל אותך, ובכך לחייב אותך להחכים במקצת. אבל הראש הזה הוא מעל לכל זה, ושם נמצא מרכז ההנהגה והניהול שלנו.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 17.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שני צדדים של מחשבת הבריאה
החלום הארוך של הבריאה
סודות ההנהגה העליונה "אחד בתוך השני"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest