דף הבית / משבר עולמי / אי שוויון – שורש כל הבעיות

אי שוויון – שורש כל הבעיות

laitman_2009-05-28_0076_70.jpg

כשחוקרים ולומדים את הסטטיסטיקה של תופעות חברתיות שליליות במדינות השונות, כמו למשל אחוז האסירים בבתי הסוהר, מספר המשתמשים בסמים, אחוז הסובלים מדיכאון, גירושין, אונס ואלימות במשפחה, ריחוק בין הורים לילדיהם וכו', אנחנו מגלים תוצאות מעניינות.

מסתבר שבמדינות עניות בעיות מסוג אלו כמעט ואינן קיימות. אם נציע, למשל לתושבי אפריקה, תרופה נגד דיכאון, הם לא יבינו מה זה, בזמן שבאירופה כמעט כולם משתמשים בתרופות אלו וכל אחד צריך פסיכולוג.

בסיכומו של דבר, מסתבר שהבעיה אינה נעוצה בעוני, אלא בהבדל ברמות החיים, איך אני מעריך את עצמי ביחס לאחרים, עד כמה אנחנו לא שווים באופן הדדי בינינו, הרי האיזון הוא חוק הטבע. לכן ככל שהחברה פחות מאוזנת יש לה יותר בעיות: פשיעה, סמים, דיכאון, גירושין וכו'. וככל שרמת החיים של האנשים בחברה קרובה זה לזה, כך מספר הבעיות הולך ופוחת.

ניתן לחיות במערות ולהרגיש מאושר, לחיות ברווחה שלמה ללא שום בעיות, אם רק כך יחיו כולם. הבעיות מתחילות לצוץ מתוך חוסר שוויון, מאחר ודווקא חוסר האיזון מהווה סיבה לכל הצרות.

אבל להביא את כל בני האדם לשוויון זה לא פשוט, מאחר וזה נוגד את הרצון האגואיסטי. לכן חיוני לתת לאדם פיצוי- מה אתה מרוויח מזה, שתהיה בשוויון עם כולם? כי עכשיו, הרצון שלך הוא להיות מעל כולם.

חוכמת הקבלה מסבירה, שלהשיג ולחיות בשוויון ניתן רק על ידי גילוי הבורא. גילוי הבורא ימלא את כל החללים וישמש שכר על הרצון להיות שווה לכולם.

החברה כבר מבינה, שחוסר שוויון מוליד רוע, מאחר והוא עומד כנגד הכוח העיקרי של הטבע, שעל פיו כולם חייבים להיות באיזון ובהרמוניה. מאין סוף, עם השוויון המוחלט שלו, אנחנו מקבלים את המילוי. לכן כל ניגוד לתופעה הזו מורגשת על ידינו כהרסנית.

ידיעות קודמות בנושא:
חיים ללא מותרות מועילים לכולם
אילו עסקים ישגשגו?
ידיעות נוספות במדור: משבר עולמי

One comment

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אז גילוי הבורא הוא שכר על זה שאני רוצה להיות שווה לכולם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest