דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / אי אפשר לשנות את מקום המפגש עם הבורא

אי אפשר לשנות את מקום המפגש עם הבורא

הרב קוק, "תעודת ישראל ולאומיותו":

"הרבה לימודים צריכים שיתקדמו בדורות רבים, בתור הצעות לאידיאל הנשגב של עבודת ה' הנתונה בידי ישראל. שתכליתו היא, התרוממות כל האנושות. שאי אפשר שתתרומם אלא על ידי התרוממות עם ישראל, העם שהתחיל להאיר מחשכי העולם עליו לגמור את אשר החל. ורק באורו העצמי, בהכירו מראש את ערכו ואת תעודתו הכרה ברורה, לדעת כמה נשגב ונהדר הוא תכלית זה."

שאלה: האחריות עבור האנושות מטילה על ישראל יותר אחריות ומציגה לו דרישות יותר גבוהות, בהשוואה לעבודה הקבוצתית הפנימית…

תשובתי: אני צריך את הקבוצה כדי לקבל שם כוחות מלמעלה. הקבוצה, זה העליון שלי. בקבוצה אני כל הזמן, ללא הפסק, ממלא את ה"מצבר" שלי, ובה אני נפגש עם הכוח הכללי שלנו, עם הבורא, וכבר מתוך זה פונה אחר כך לקהל הרחב.

הקבוצה, נקראת "ישראל", שמתוכה אני יכול לצאת לקהל הרחב, לכל האנושות. כדי לשמור על הקשר עם המשימה, עם המטרה, עם הבורא, עם שיטת התיקון, עם הכוח המחבר בינינו, כוח האהבה, התמיכה בינינו, אני חייב להיות בקבוצה. אחרת אין לי עם מה "לצאת אל העם", כי אין לי, לא כוחות ולא גישה נכונה.

שאלה: כלומר, במאמרים שלו על הקבוצה הרב"ש רצה להסביר לנו איך "להיטען" מהחברים בקבוצה, כדי להעביר את האנרגיה הלאה?

תשובתי: בטח. באופן כללי, כל מקובל דיבר רק כמה שיכול היה לומר, לגלות בדורו. לכן הבעל שם טוב החל להחדיר את השיטה בצורת חסידות, ואחר כך הרב קוק, בעל הסולם והרב"ש המשיכו את המהפכה הזאת, על אף ההתנגדות.

שאלה: האם יוצא, שלגלות אהבה היום, לעשות נחת רוח לבורא, אפשר רק בעבודה עם הקהל הרחב?

תשובתי: כן. אתה מגיע לקבוצה ולחיבור עם החברים באהבת אחים, כדי להצטייד בכוחות, בעוצמה, לקבל כיוון נכון ולפנות לקהל הרחב. ודווקא בקהל הרחב אתה מגלה את הנחיצות בבורא. שם מתגלה הקשר שלך איתו. שם אתה מגלה את "בתוך עמי אנוכי יושבת". "אתה רוצה למצוא אותי? בבקשה. אני נמצא דווקא שם ולא בשום מקום אחר".

זאת הייחודיות של הזמן שלנו: ב"תקופת המשיח" אנחנו מתחילים לממש את השיטה, על ידי יציאה "אל העם". בקבוצה אנחנו רק מכינים את עצמנו, היא מספקת לנו כוחות, ואילו הפעולה עצמה מתממשת בקהל, ושם אנחנו בונים את "בית המקדש השלישי" מכל ה"כלים השבורים" של כל העולם.

לכן בעל הסולם כותב, שגאולת ישראל אפשרית רק לאחר שכל העולם יידע על שיטת התיקון, בזכות העבודה שלנו עם הקהל החיצון. כך גם פרעה ידע את אלוקי ישראל והסכים לשחרר את העם.

בעבודה עם ה"כלים" החיצוניים אנחנו לא מתקנים את כולם יחד, אלא מפעילים את התהליך של מיון ותיקון ה"כלים" השייכים לעולמות בי"ע, ואז במידה הזאת אנחנו מתחילים לצאת מהגלות. כי גלות עבור ה"כלים דהשפעה", זה דווקא שלא מסוגלים לתקן את העולם. וה"גאולה" מסמלת, שאנחנו יכולים לקחת מהאנושות את ה"כלים השבורים" שנמצאים בבי"ע ולהעלות אותם לבורא, ובזה לעשות לו נחת רוח, בזה שמאפשרים לו להתגלות בהם.

ויחד עם זה, אנחנו בעצמנו משמשים רק כמעבר, כחוליה המקשרת.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב קוק "תעודת ישראל ולאומיותו", 27.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
רוחב וגובה
הכול מתחיל מהקבוצה
היציאה לקהל היא צעד ראשון לקראת הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest