דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כאשר הספקות מעיקים…

כאשר הספקות מעיקים…

שאלה: מה לעשות עם הספקות שלעיתים תוקפים אותנו, שכל מה שאנחנו עוסקים בו זה דמיון שקרי של המוח?

תשובתי: כאלה ספקות קיימים אצל כל אחד מאיתנו בכל המדרגות. ואיזה מקובל גדול שלא תהיה, הספקות האלה יהיו אצלך עוד יותר.

הם מופיעים בין המדרגות, בתקופת המעבר ממצב אחד למשנהו. תקופה כזאת תמיד מנוהלת באופן מדויק, נשלחת, נוצרת ומיוצבת בך על ידי הבורא, דווקא כדי שאתה בעצמך תברר אותה בתוכך.

אי אפשר להשיג גילוי רציני לפני שאתה תמצא את עצמך במצב תלוי לגמרי: לא מבין שום דבר, לא יודע שום דבר, לא מאמין בכלום, לא מרגיש שום דבר. צריכות להופיע בך ריקנויות שבהן אתה תרגיש אחר כך מילוי. וזה יהיה הגילוי. ובינתיים הריקנויות הללו תתגלנה בצורה כזאת.

הן לא יתגלו בצורה של ספקות, מפני שכאשר אתה אפילו מסתכל באופן מעשי על תמונת העולם ועל מה שמציעה חכמת הקבלה, אז מתוך כל מה שמתרחש, היא מציעה פתרון יחידי. מה גם, שהוא לגמרי הגיוני, חזק, רציונאלי, כי בעולם שלנו אין שום דבר אחר, אפילו אם אתה תסתכל על הכול בעיניים מפוקחות, בוגרות, נורמליות של מדען, איש עסקים או אדם רגיל.

הם יכולים לומר: "כן, אבל אני רוצה לעסוק בעסק שלי". רוצה, אז תתעסק! כל אחד משחק בצעצועים שלו. אבל בעיקרון, אם אנחנו מדברים על כך, האם אנחנו יכולים לשנות את עצמנו, את העולם שלנו ולבנות חברה אחרת (אני מדבר על כל מיני תנאים, צורות, סוגים, סגנון חיים גשמיים), אז אפשר לממש את זה רק באותה השיטה שמציעה חכמת הקבלה. אי אפשר עכשיו כבר להציע שום דבר אחר. אם מקודם היו הרבה תיאוריות, הרבה רעיונות, אז הם כולם כבר "חלפו מהעולם". ונכון להיום, אין שום דבר הגיוני או רציונלי.

אני עוקב אחרי כל מה שמופיע בעיתונות, אחרי כל המחשבה המדעית הנוכחית, אם היא בכלל קיימת נכון להיום, ולא רואה שום דבר. האנושות מתחילה עד כדי כך באופן רציני להתרוקן, שבעיקרון אין עם מי להתווכח. אנשים לא רוצים לברר את זה, וזה עניינם.

הבעיה היחידה היא, בעזרת מה אנחנו נשנה את עצמנו כדי לשנות את העולם, את תפיסת העולם שלנו. כי העולם, זו הרגשה אישית, סובייקטיבית בלבד שלנו בתוכנו. כאן נשאלת השאלה: האם באת קיים אותו הכוח שמסוגל לשנות אותנו?

בעולם אין אף אדם שלא יאשר שהאגו הוא מזיק, שצריך להיפטר ממנו, שהוא הורס אותנו. בנושא זה נערכים המון וועידות ופורומים בינלאומיים. אבל איש איננו מתייחס לכך ברצינות, מפני שזה נחשב לטבע האדם שאותו לא ניתן לשנות.

ואילו אנחנו אומרים: "אפשר!". באותו הטבע קיים כוח יותר עליון מאשר האגו שלנו, שיצר את האגו הזה, את הרצון למען עצמו, ויכול לשנותו להפוך, לרצון למען אחרים.

שינוי כזה, טרנספורמציה, יתרחש בנו רק באותה המידה שבה אנחנו נרצה את זה. אבל איך אני ארצה?! יוצא, שאני צריך להוציא בעצמי את עצמי בשערות מהביצה שבה אני נמצא? במשהו זה באמת כך, אך לא לגמרי, מפני שאם אני מתחבר עם שאר החברים בקבוצה, אז אנחנו יכולים לעזור זה לזה ובאופן כזה להוציא במשותף את כולנו. זה אפשרי. אם אנחנו יחד נתפוס זה את זה בשערות ונתחיל להוציא, אז הדבר החשוב ביותר עבורי זה לחשוב על החברים, איך עליי להוציא אותם, והם יחשבו עליי. וכך כל אחד, חושב על אחרים.

במקרה כזה על ידי ביטול עצמי וחיבור עם האחרים אנחנו מזמינים כוח נוסף. אנחנו אפילו לא יודעים מהיכן הוא מגיע, אבל מתחילים פתאום להרגיש אותו. והכוח הזה משפיע עלינו, מעלה אותנו. אנחנו מתחילים להרגיש שבטבע קיים משהו שהוא מעל לאגו שלנו שיכול לשנות אותו, להפוך אותו לאחר, לנהל אותו.

העיקר זה לחכות למצב הזה, כאשר כל הנסיבות שסביבנו יביאו אותנו לנחיצות להתחבר. אנחנו רואים, שרבים בעולם כבר מבינים שבזה שמתחברים אנחנו יכולים לפתור איזה שהן בעיות, וללא זה, לא.

לכן אנחנו יכולים לומר לאנשים על איחוד וחיבור לצורך פתרון בעיות קטנות קונקרטיות, שגרתיות, יומיומיות. כי אפילו בפתרון הבעיות הגשמיות הקטנות הללו, אנחנו נתחיל להרגיש את התכונה המיוחדת של החיבור. מכאן אנשים יתחילו להבין שאנחנו יכולים לשנות גם את הטבע שלנו, את החברה שלנו, ואפילו את העולם שלנו, כלומר את תפיסת העולם שלנו. כל זה אפשרי.

לכן, הספקות שתוקפים אותך, הם מאוד נכונים. העיקר זה לא לטבוע בהם בכך שנימצא כל הזמן בספק, אלא לחפש טיעונים מדויקים מדעיים נכונים, כדי שעל ידי השׂכל שלנו לבנות את הספקות האלה, לחבר, לבנות מהם תמונה נכונה של שאלות ולתת עליהן תשובות. זה הכרחי. אני מוכן להשתתף בזה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית בנושא "שאלות ותשובות", 25.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
התקדמות דרך "כניסות" ו"יציאות"
הדרך הנפלאה לפסגה
כשלא יישארו שום ספקות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest