דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך מתוך הפשוט מופיע המורכב

איך מתוך הפשוט מופיע המורכב

שאלה: אני יושב בשיעורים ומצפה להרגיש משהו. אבל בינתיים אין לי שום בהירות במה שאתה מלמד…

תשובתי: לאדם שמתחיל את הלימוד, נדרשות כמה שנים לפני שהוא מתחיל לשמוע משהו. אבל גם אז הוא עדיין לא זז, אין בו עדיין תגובה. המילים כבר נכנסות לתוך המוח ואפילו לתוך הלב, כבר נותנות איזו שהיא תגובה בפנים, אבל עדיין לא מגיעות לעומק ההרגשה, לא חודרות דרך ד' בחינות, שאופייניות לכל רצון, עדיין לא מזמינות תגובה.

אחר כך מגיע השלב הבא: האדם כבר היה רוצה להגיב, אבל לא יודע איך. הוא צריך לעשות בירור ייחודי של ההרגשה, אשר מתוך ההפשטה הכללית מצטמצמת בהדרגה למשהו יותר ברור ומכוון, בדומה לווקטור.

אחר כך האדם מתחיל להגיב יותר ויותר על מה שקורה בקבוצה ורואה שהאירועים הבאים יתרחשו מחוצה לו, בתוך הקבוצה. כי קבוצה, זה לא הפרצופים של החברים, אלא השדה שבו ממומשת ההתפתחות. והאדם מביט יותר ויותר בריכוז לתוכה, מקנה לה יותר חשיבות, דואג לקשר שלו עם החברה, ואחר כך באופן הכרתי משתדל בכל המצבים לא לאבד את הקשר הזה.

עכשיו הוא רואה, שהקבוצה זו הרוח הכללית השורה בין החברים, השייכת לכולם. לאט לאט בשדה שלהם הוא מתחיל להבחין בכל מיני כוחות, באבחנות שונות. זו לא סתם תמונה אחידה, אלא יש בה כל מיני צורות, כלומר יחסים של כוחות. כמו בגלגל של האופניים שמסתובב מהר רואים מוטות נפרדים…

כזאת היא ההתקדמות שלנו, שבו בתפקיד המפתח "משחקים" – זמן, סבלנות ויגיעה.

שאלה: אם אני מבחין ב"שפיצים" בודדים, בקשרים בודדים, אז מה אני צריך לעשות עם זה?

תשובתי: קיימים כוחות שונים שעל ידם אנחנו מקושרים הדדית זה עם זה. כאשר אני נכנס למערכת, אני רואה איך להשתמש בהם כדי שהם יביאו לה תועלת, אני לומד את הקשרים שלנו, מבין ומשפר אותם על ידי תיקונים יותר מפורטים. וודאי שאני מייחס הכול לבורא.

בסופו של דבר, כוח זה דבר פשוט ובפעולה שלו דומה למפסק דו-פאזי. אבל ההתקשרויות ההדדיות יוצרות עבורנו תמונה מורכבת מאוד של המציאות. החומר של העולם שלנו מורכב מחלקיקים אלמנטאריים, אבל תסתכל על היקום שמורכב מהם.

כל העושר והרבגוניות נובעים משילוב של התקשרויות. אלמנטים פשוטים ביותר של טבלת מנדלייב משולבים באופן שונה, ויוצרים חומרים עם תכונות שונות לגמרי ועם אופי שונה לחלוטין. אפשרויות של חיבור הדדי של שלושה חלקים, פרוטון, נויטרון ואלקטרון, מולידים צורות אין סופיות של חיבורים מורכבים. וזה אומר, שהחיבור הוא היסוד של הכול.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר", 21.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
נצייר את העולם איך שבא לנו!
הדרך הארוכה מהסוד אל הפשט
קשורים ברשת אחת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest