דף הבית / אקטואליה / איך לשנות את המצב בישראל: לברר ולהבין את חוקי הטבע

איך לשנות את המצב בישראל: לברר ולהבין את חוקי הטבע

שאלה: זו כבר לא הפעם הראשונה שהאוכלוסייה הערבית בישראל מתקוממת נגדנו. מה לעשות? לגרש אותם או לחכות שישתלבו בחברה? 

תשובתי: לא זה ולא זה. רק מבחינה פנימית, אנחנו יכולים לעשות כך שהעולם יהפוך להיות אחר, ויהיה מסודר בצורה נכונה בקשר בינינו ובין כל אומות העולם, אבל אנחנו לא עושים זאת. כל האנטישמים בעולם מאשימים אותנו בזה, הבעיה היא שאנחנו לא רוצים לשמוע אותם. מאשימים אותנו שאנחנו הגורם המזיק של העולם, ואנחנו צריכים להבין למה זה קורה, לקחת זאת לתשומת ליבנו. מסתתרת כאן הנקודה המרכזית של הבעיה שלנו: אנחנו לא רוצים לשמוע שאנחנו בעצמנו יוצרים את הבעיות האלה בעולם, דווקא היהודים ודווקא כאן בישראל.

אנחנו צריכים לברר ולהבין את חוקי העולם, כיצד עובדת המערכת הכללית של ניהול הטבע. כי כולנו מנוהלים, הטבע כל הזמן מוביל אותנו קדימה, מחייב אותנו להתפתח באופן אבולוציוני, ואנחנו עוברים ממצב למצב מבלי שבעצמנו אנחנו מבינים זאת. מתפתחות בנו איזה שהן תכונות חדשות, השקפות חדשות, מופיעים בינינו יחסים הדדיים חדשים, אנחנו משתנים! נדמה לנו שאנחנו משנים את העולם, אבל למעשה לא.

העגלה לא נוסעת לפני הסוס, אלא הסוס רץ לפניה. כלומר, מופיעים בנו איזה שהם מחשבות, רצונות, דחפים ולאחר מכן אנחנו משנים את היחסים החברתיים שלנו. כך זה מתגלה בכל מקום. לכן עלינו לברר ולגלות, מהי מערכת ההנהגה שמנהלת אותנו ואז יהיה מובן מה אפשר לעשות. חכמת הקבלה היא חכמה לניהול העולם, והיא מסבירה כיצד לתקן את מה שמתרחש בתוכו. כי כל מה שמתרחש בעולם, מהווה תוצאה של ההתנהגות הלא נכונה שלנו.

המשך יבוא…

מתוך תוכנית הטלוויזיה "על מצב החירום בישראל", 14.10.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest