דף הבית / אקטואליה / המצב בישראל: מבבל העתיקה ועד ימינו

המצב בישראל: מבבל העתיקה ועד ימינו

שאלה: סוף השבוע האחרון היה שקט יחסית, וחשבנו שזה עומד להיגמר, והנה ביום ראשון חזרנו עם הטרור בתחנה המרכזית בבאר שבע. מתי כל זה יסתיים?!

תשובתי: בינתיים המצב לא משתפר ואפילו מחמיר. הבעיה היא שהסיבה לכל האירועים האלו לא נעלמה. לפני כמה ימים אתר Ynet פירסם מאמר שלי "מי עומד מאחורי המצב בישראל?" בו הסברתי, עוד הפעם, איך אנחנו יכולים להתגבר על המצב הזה, איך לעלות מעל לכל המתרחש, להתחיל להרגיע את המצב ולקבל שליטה עליו. 

הסיבה לכל המתרחש עדיין זהה: חוסר החיבור והאיחוד בינינו, משפיע על היציבות של כל חלקי הטבע. חכמת הקבלה מסבירה, שאנחנו משפיעים על כל הטבע, בין אם זה צונאמי, התפרצות של הר געש או הוריקן, אנחנו מעצבים את כל חוסר היציבות הזאת. רק אנחנו מסוגלים על ידי האיחוד בינינו, להשפיע על כל דרגות הטבע: דומם, צומח, חי ובני אדם, לסייע בכך שבני אדם יהיו יותר מאוחדים ביניהם, מקושרים על ידי השתתפות ודאגה הדדית זה לזה. ואת כל זה קובע עם ישראל.

על זה נכתב בהמון מאמרים וספרים. ואת זה ניסיתי להסביר במאמר שלי, בכך שהבאתי אמרות של הראי"ה קוק, בעל הסולם, ציטוטים מהתלמוד הבבלי ועוד מקורות המוכרים לכל עם ישראל בכל הדורות. הם כולם בפה אחד מדברים על כך, שרק איחוד בינינו מביא טוב לכל עם ישראל, וחוסר איחוד מזמין את כל הרוע.

שאלה: מה הקשר בין האיחוד בעם ישראל וטוב או רע בכל העולם?

תשובתי: במקורות כתוב, שברגע שבבבל העתיקה הופיעו בעיות, אי שקט, מהומות וסכסוכים, אברהם החל להרהר: "מה קרה לעם שהיה יחסית רגוע עד עתה?". מתוך רצון להבין מה מתרחש בטבע האדם והעולם, הוא גילה שיש רק סיבה אחת להכול: האגו שלנו שכל הזמן גדל בכל אדם ובכולם יחד. אבל להרגיע אותו אפשר רק על ידי חיבור ואיחוד למעלה ממנו. האגו כל הזמן גדל, מרחיק אותנו זה מזה, יוצר יותר ויותר מתח בינינו, זהו חוק ולא ניתן לעצור אותו.

אנחנו רואים שזה באמת כך, ולאורך כל ההיסטוריה של האנושות, במשך אלפי שנים, האגו שלנו גדל יותר ויותר, בני אדם יותר ויותר מתרחקים זה מזה, למרות שאנחנו נהיים הרבה יותר חכמים, מבינים ורגישים, מפתחים את החיים שלנו: טכנולוגיה, מסחר ותעשייה, אבל יחד עם זאת אנחנו נהיים יותר ויותר גרועים בטבע שלנו.

הפתרון לכל הבעיות, הוא רק ביצירת קשרים טובים ונפלאים בין בני האדם. אברהם החל בזה, וכמו שכתב הרמב"ם, הצטרפו אליו המון אנשים שמהם הוא יצר קבוצה שתעסוק דווקא בחיבור ואיחוד ביניהם. הקבוצה הזאת הפכה לעם ישראל, עם שנוסד על עיקרון אידיאולוגי ונולד מהסכמה חברתית של הרבה בני אדם, שהיו זרים זה לזה. לכן אנחנו מרגישים עכשיו את עצמנו יחסית זרים ונבדלים זה מזה, אם אנחנו לא עובדים על האיחוד בינינו.

אברהם קבע, שאם נתחיל להתחבר זה עם זה, נשפיע על כל שאר הבבלים. אך הם לא הצליחו בזה, מפני שמלך בבל, נמרוד, היה נגד זה. הוא סבר שתושבי בבל צריכים להתפזר ולהתיישב על פני כל כדור הארץ, וכך אי השקט והמהומות יירגעו. אבל עד היום, הבעיה הזאת קיימת. אבל אותה החכמה, אותה השיטה שגילה אברהם אבינו, כיצד להרגיע את האנושות, קיימת עד היום והיא נקראת "חכמת הקבלה".

המשך יבוא…

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM בתאריך 18.10.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest