דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך לא להפוך לצדיק מזויף?

איך לא להפוך לצדיק מזויף?

כנס גאורגיה. שיעור מס' 3

שאלה: איך במצב שבו אתה משתוקק ל"קו ימין" וסבור ש"אין עוד מלבדו", איך לא למצוא את עצמך כצדיק מזויף, שנדמה לו שהוא כבר בהשפעה? איך לא להפוך לקבוצת חסידים?

תשובתי: אם הקבוצה עובדת לפי שיטה שהמקובלים מורים לנו עליה, אז היא לא תהפוך לחסידים. תמיד יהיו לה "קו ימין" ו"קו שמאל", מפני שהאור שיורד עלינו כל הזמן יפעל וישפיע על ה"רשימות" שלנו. וב"רשימות" תמיד נמצאים "רשימו דהתלבשות" ו"רשימו דעביות", כלומר "רשימו" מהאור ו"רשימו" מהכלים/הרצונות שלנו. ולכן אנחנו תמיד נימצֵא בפיצול פנימי.

לכן לא ייצא לנו להיות חסידים. אם אנחנו נעבוד בצורה נכונה לאיחוד בינינו, אז אין לנו ממה לפחד.

על ידי לימוד לפי השיטה הזאת ובעבודה על עצמנו בקבוצה, אנחנו מבינים באופן ברור שאנחנו משחקים בתיאטרון, בהידמות למדרגה עליונה. ואת זה אנחנו צריכים להסביר ולעשות תעמולה זה לזה. וזוהי ההשפעה של החברה על האדם, להראות לכל אחד מאיתנו איך אנחנו מבינים אהבה, איחוד וכולי. בשביל מה? כדי שהאדם ישתוקק לזה.

אבל כאשר הוא מתחיל לעבוד בצורה כזאת, אז בהתאם להשתוקקות שלו יורד עליו יותר אור עליון והוא מתחיל להרגיש את עצמו יותר שפל.

אם בקבוצה שלנו מופיעים "חסידים", או אלה שמרגישים את עצמם צדיקים, זה אומר, שהם משתמשים בצורה לא נכונה בשיטה שלנו. סביר להניח שהם ייקלעו לכל מיני ויכוחים ובעיות. אבל אם אלה יהיו ויכוחים ובעיות ברמה רוחנית, סימן שזו הדרך הנכונה.

ברמה הגשמית פשוט חבל לעסוק בזה. לכן צריך מהר לבנות תקנון, סדר, תנאים שצריכים להיות מקוימים, כדי שהכול יהיה בסדר ולהשתוקק לאיחוד. ואז כבר יתחילו הבעיות הרוחניות.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס גאורגיה, 06.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
סגידה עיוורת או תנועה הכרתית?
מתי מופיעות בעיות רוחניות?
"גילה ברעדה"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest