דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך עיוורים יכולים למצוא את הדרך הנכונה?

איך עיוורים יכולים למצוא את הדרך הנכונה?

כנס גאורגיה. שיעור מס' 2

שאלה: אנחנו יודעים שכולנו אגואיסטים. ההכרה שאנחנו לא יכולים לחיות בצורה כזאת הביאה אותנו לקבוצה. אבל בכל זאת אין לנו את הבנת המטרה, אין כיוון, אנחנו כולנו כמו עיוורים. איך אנשים עיוורים יכולים להראות זה לזה את הדרך?

תשובתי: אדם מתקדם קדימה מתוך הרצונות שלו. כאשר אני מאוד רוצה, אז אני משתוקק קדימה. אם טוב לי במצב הנוכחי, אז אני לא מתקדם, אלא נשאר בו. אם טוב לי במשהו, אז אני אמשיך לשבת ולא לחשוב על שום דבר: לא יהיו לי שום מחשבות, שום תנועות, כלום. ברגע שנהייה לי רע, אז מייד מופיעה תנועה מרע ליותר טוב. רק באופן כזה אני מתקדם.

אם אנחנו נמצאים בקבוצה, לומדים, מבצעים איזה שהן פעולות, אז נדמה לנו שזה מספיק, אין לנו מניעים לנוע קדימה, כל יום אותה השגרה, הכול אותו הדבר. איך אפשר לעשות כך, כדי להכריח את עצמנו להתקדם?

ודאי, שאם חס וחלילה, על כל אחד מאיתנו או על כל העולם יפלו איזה שהן צרות, אז זה מנער אותנו. ואם הן אינן? אז צריך לעשות אותן במיוחד, באופן מלאכותי, אחרת אני לא אתחיל לנוע קדימה.

האם ליצור באופן מלאכותי לעצמי צרות? כן!

עדיף לי ליצור בעצמי, מאשר הן תבאנה בהכרח איפה שהוא מלמעלה. אין לאן לברוח, נצטרך לנוע קדימה, רק שאם את האי נעימויות האלה אני אזמין בעצמי, אז יהיה לי טוב יותר. אני אעשה את זה יחד עם כולם, באופן מטרתי. אני אוסף אנשים ואומר להם: "בשביל מה לנו לחכות לסערה הבאה, למשבר או לצונאמי? לשם מה הם באים? כדי להזיז אותנו מנקודה A לנקודה B. בואו נעשה בעצמנו עבור עצמנו, מה שיאלץ אותנו להתקדם מנקודה A לנקודה B.

אנחנו צריכים להמציא משהו כזה, כדי שנקודה B תמשוך אותנו מנקודה A, ובנקודה A לעשות משהו כזה, כדי שמשם ידחפו אותנו לנקודה B, כלומר כדי שעכשיו יהיה לנו רע, ובעתיד יהיה טוב, שכך יהיה נדמה לנו. בואו נחשוב איך לעשות את זה, אז אנחנו נתקדם קדימה ולא יהיה לנו צורך בכל מיני כוחות שליליים שידחפו אותנו לזה.

איך אפשר לעשות את זה? נאמר, ש"איש את רעהו יעזורו". הם עוזרים זה לזה, בזה שכל הזמן אומרים עד כמה נפלא המצב הבא, ובלתי נסבל המצב הנוכחי. אם אני באופן כזה משכנע את עצמי בזה, אז אין לי צורך באיזה שהם כוחות שליליים, ואני בעצמי רץ קדימה ולא מחכה שמשהו יקרה איתי או לא.

קנאה זהו האמצעי המועיל ביותר, הוא מאוד עוזר לתנועה קדימה. צריך להשתמש בכאלה תכונות, כמו קנאה, קנאות וכולי.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס גאורגיה, 06.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
קנאה שמקדמת קדימה
הקָראט היקר של העבודה הרוחנית
כמו שפן אחרי הגזר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest