דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לעבור דרך מסנן של העולמות

לעבור דרך מסנן של העולמות

כנס גאורגיה. שיעור מס' 3

בינינו לבין הבורא קיים מסנן, שנקרא "חמשת העולמות הרוחניים", שבתוכם נכללים כל מיני סינונים של האור העליון שיורד אלינו.

האור במדרגה העליונה ביותר הוא מוחלט, הטוב המוחלט, הטוב והמטיב. אבל כאשר הוא עובר דרך המסננים האלה, אז הוא הופך להיות הפוך, מפני שעובר את מערכת השבירה, מערכת של ביטול התכונות שלנו מהתכונות שלו. ויוצא, שבסופו של דבר, בהימצאנו ברמה הנמוכה שלנו, אנחנו מקבלים אור בצורה הפוכה, בצורת חושך. ואז נוצר עולם כזה שלנו.

אפשר להוציא את האדם מהעולם הזה כלפי מעלה רק כאשר אתה מתחיל להשפיע עליו בכל מיני האופנים.

ועכשיו אנחנו עושים את אותו הדבר. אם אנחנו רוצים להתקדם קדימה, לעבור את המסנן הזה, להתעלות מעליו, אז מקבלים כל מיני השפעות: חיוביות, שליליות, עליות וירידות.

המסנן מורכב מחמש מדרגות: עשיה, יצירה, בריאה, אצילות ואדם קדמון. וללא מסנן עולם אין סוף.

אנחנו רוצים לעלות מעל למסנן הזה. למה? כאן מתעוררת הבעיה. או בצורה אגואיסטית, כדי שיהיה לנו יותר טוב. אבל במקרה כזה אנחנו לא עולים. במקרה כזה מכים בנו טוב טוב, עד שאנחנו מתחילים לתפוס ולהבין שצריך לעלות למעלה לא כדי שיהיה לנו טוב, אלא כדי לגלות את הבורא בצורה נכונה, כדי לא לדבר עליו רע, אלא להרגיש אותו כמשפיע של הטוב המוחלט. כלומר אני לא דואג על איך שאני ארגיש, איך האגו שלי יתפוס את הבורא, אלא אני נאבק על זה כדי לתפוס אותו כטוב, כדי לאהוב אותו. אבל לא לאהוב מפני שהוא נותן לי את כל הטוב, אלא עבור תכונת ההשפעה שלו, לעשות טוב לאחרים.

איך אני יכול לעשות את זה? אם אני ארכוש את אותן התכונות. כלומר העלייה בתוך המסנן הזה למעלה, ב- 125 המדרגות של העולמות, מותנית בשינוי תמידי שלי בהשתוות לבורא.

באופן כזה, אנחנו עולים בהדרגה ומגיעים להשתוות והידמות מלאה, לדבקות עם הבורא.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס גאורגיה, 06.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לשחזר הרמוניות עילאיות
מי לוקח דוגמה מהבורא?
מוטבעים בחותמת של האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest