דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איזה עולם אנחנו נראה מאחורי מסנן הכוונה?

איזה עולם אנחנו נראה מאחורי מסנן הכוונה?

שאלה: איך אפשר להישאר בכוונה הנכונה?

תשובתי: תשקיע מאמצים כלפי הקבוצה, הלימוד, החברים, כל העולם, כדי להשתדל לשמור על הכוונה. כאילו שהכוונה שלך היא כמו אסיר בבית הסוהר, שעליו אתה כל הזמן שומר שלא יברח. או כמו תינוק שאתה כל הזמן דואג לו.

צריך לרכז בזה הרבה כוחות. אבל אם מסתכלים על העולם כעל תוצאה מכוונת, בכך שמבינים אילו כוונות עוברות לחשבון הרוחני ואילו לא, אז מהעולם הזה כמעט לא יישאר שום דבר…

כך הוא נראה מהרוחניות. נדמה לנו, שעל כדור הארץ הגשמי הזה קורים כל כך הרבה דברים, כל כך הרבה אירועים, פועלים כל הרבה בני אדם, אבל כל זה רק כדי להתייאש מכל הבלבול והמרדף הזה ולבוא להכרה שהעולם נפעל על ידי הכוונות, ולא על ידי הפעולות הפיזיות הנראות לעין.

כוונה, זו התוצאה הרצויה לי מהפעולה, או למען מי אני עכשיו מבצע את הפעולה הזאת. אבל אם מדובר על כוונה, אז כבר לא מתכוונים לפעולה פיזית פשוטה, אלא מתחשבים בטיב הפעולה, הכיוון הפנימי שלה, לכיוון מי היא מכוונת, לתועלתו של מי. הכוונה מייד קושרת אותך לטיב המעשה.

הפעולה יכולה להיות סתם רצון. אני יכול עכשיו לשבת בשקט על הכורסא עם סיגריה וכוס בירה, אבל בפנים לעשות עבודה מורכבת מאוד, בכך שאני משתוקק לאסוף את המחשבות והרצונות שלי שמתפזרים לכל מיני הכיוונים ושמסתובבים במעגל סגור, ולכוון אותם לכיוון הנכון.

אם תסתכל על האדם דרך מסנן כזה, אז תראה באיזה מצב הוא באמת נמצא. אז אתה תראה שהוא מבצע עבודה רוחנית. אבל אם מסתכלים על הפעולה עצמה, איך הוא יושב בכורסא עם סיגריה ובירה, אז אפשר לחשוב שזה סתם בטלן שלריק מעביר את זמנו.

מתוך שיעור על "מאמר לסיום הזוהר", 12.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
צלחת למזל טוב שנשברה בכוונה
המדידה של כוח הכוונה
בקשה לא להתעכב ב"כניסה" וב"יציאה"!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest