דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ביחידות עם הבורא

ביחידות עם הבורא

בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם":

"ועל פי הדברים הללו, מצאנו הזדמנות, להסתכל בתנאי החיים של הדור האחרון, הזמן של שלום העולם, בזמן שהאנושות כולה תגיע לנקודת הגובה של צד הא', ויהיו משמשים עם היחידיות שלהם רק בצורה של "השפעה לזולתו" ולא כלל בצורה של "קבלה לעצמו".

וכדאי להעתיק כאן את צורת החיים האמורה, במדה שתשמש לנו לקח ומופת, ולהתיישב בדעתנו תחת שטף גלי החיים שלנו, אולי כדאי ואפשר גם בדורנו לעשות נסיון, להדמות לצורת החיים האמורה."

המימוש המקסימלי, השלם של האדם אפשרי רק בהשפעה. מימוש כזה שומר על האינדיבידואליות, על האישיות, על הייחודיות של האדם. מצד שני, על ידי הקבלה, אדם לומד מהאחרים, ואין לו שום דבר מעצמו. הוא לוקח מהסובבים תבניות התנהגות ומחקה אותן, בכך שחוזר אחרי האחרים כמו "קוף". בזה הוא בעצם קובר את הייחודיות שלו.

זה שייך גם לחברה בכללות. כאשר החברה היא אגואיסטית, משתמשים במערכת חינוך אגואיסטית ובזה מבטלים את האני של האדם. במקום זה מביאים ומדגימים לו כל מיני דוגמאות של איך הוא צריך להיראות בכל מיני המצבים שבחיים.

ולהיפך, החינוך האינטגרלי הרוחני פותח את האדם. כל אחד שניגש לתיקון עצמי, כאילו פותח את עצמו ואף אחד אינו יכול להתערב בזה. האדם בעצמו פותח בתוכו כל מיני רצונות, מחשבות, כוונות, ובעצמו מתחיל לעבוד איתם. וכתוצאה מהעבודה הזאת מתגלה לו הבורא. האדם מרגיש את עצמו ואת הבורא עד שמגיע לדבקות עם השביל שלו. ושום התערבות חיצונית כאן היא בלתי אפשרית, אלא רק עזרה ותמיכה. איך שלא יהיה, בעצם, האדם נשאר אחד על אחד עם הבורא.

בהתפתחות הרוחנית אין לחץ וכפייה, אין כיסתא דינקותא, אין שום צורות מחייבות. האדם מקבל הכול מלמעלה והבורא, הוא הדוגמה בשבילו. בחסידות לומדים מהרב שלהם, בחיים הרגילים לומדים ממורה כלשהו, ובעבודה הרוחנית אנחנו לומדים מהבורא, זו נקראת "עבודת ה'". הבורא נותן דוגמה, ואני משתדל להיות כמוהו. דווקא ממנו אני מבקש דוגמאות, כוח, דבקות. הכול מקבל, מה שנקרא, "בארבע עיניים" מהבורא.

מתוך שיעור על המאמר "השלום בעולם", 12.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
צעדים ראשונים של תינוק בעולם הרוחני
כשאתה משיג את המקצוע של הבורא
לחייב את הבורא לעזור לנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest