דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אזהה אותך מאחורי כל מסיכה

אזהה אותך מאחורי כל מסיכה

כל אדם חייב להגיע לחיים של השפעה. הכוח שמאפשר לנו לעבור את כל הדרך הזאת, נקרא "תורה" או "אור". האור הזה פועל על הרצון שלנו, שאינו רוצה להשתנות, ובמיוחד באיכות ולא בכמות.

הרי הדבר הכי חשוב הוא כל הזמן לשפר את האיכות, לחדור יותר ויותר לעומק, להתכוונן יותר ויותר לטובת הזולת, ולאחר מכן במקום הזולת – לטובת הבורא.

השינויים צריכים להיות איכותיים ולהתרחש באמצעות המאור המחזיר למוטב שנקרא "תורה". האור פועל על הרצון, שמברר שהוא לא רוצה השפעה. אבל אני תופס עמדה מיוחדת על ידי עלייה מעל לרצון, ורואה שהוא כל הזמן מושך אותי למטה.

ואילו אני מבקש מהאור העליון, מהתורה, מהמאור המחזיר למוטב, מהכוח העליון, שיבוא ויעזור לי לא לטבוע באגו שלי, שבכל רגע מנסה לתפוס אותי ולמשוך לכל מיני כיוונים. פעם הוא מושך אותי לעיסוק חיצוני אחד, פעם לאחר, מסיט את דעתי בכל רגע, והעיקר שאשכח על הבורא.

ואני צריך לברר מי שולח לי את ההפרעות הללו, מיהו האויב הזה שכל הזמן מבלבל אותי, המזיק, שמסתתר במי המבול ומנסה להטביע אותי?

אבל פתאום אני מגלה שהמזיק הזה הוא הבורא… ותחת המסכה הזאת גם כן התחבא הוא עצמו, וסובב אותי כדי שאני אבקש ואדרוש ממנו עזרה. הוא הזיק לי דרך הצד האחורי שלו, כדי שאני ארצה לראות את הפנים שלו.

רק כך אני עובד, ואז מתחיל להבין שיש רק כוח אחד, הבורא, שמסובב כלפיי עם הפנים או עם האחוריים, ורק איתו אני כל הזמן מתקשר. אם אני מתנתק מהבורא, אז יש לי עסק עם האחוריים שלו, ואם אני מתקשר אליו, אז יש לי קשר עם הפנים שלו.

לא יכול להיות יותר מזה שום דבר. הקבוצה, האנושות, כל מה שמתרחש, זה מנגנון הקשר שלי עם הבורא.

העיקר זה להרגיש את הקשר שלנו עם הבורא ואת האופן שבו הנוכחות שלו, אור פניו מוציאים אותנו ממצב הניתוק ממנו. הרי רק על זה אנחנו צריכים לעבוד. וברגע הבא, עם הצד האחורי שלו, הוא שוב יוסיף לנו הכבדת הלב, ושוב אנחנו נתחיל לברר אותה. עד שבזכות הערבות ההדדית והתזכורת ניזכר שיש לפנות אל בורא ולהחזיק בו, הרי רק בו ישמח לבנו.

כך אנחנו מתקדמים, והדרך הזו נקראת "דרך האור", "דרך תורה". הלימוד מתוך הניסיון של האופן שבו מתקדמים בדרך הזו, נקרא "לימוד תורה". אנחנו לומדים איך בא אלינו האור שנקרא "תורה", ואיך על פי הבקשה שלנו, פעם אחר פעם, הוא מוציא אותנו מהמצב שלנו.

כך אנחנו לומדים על חשבון הירידות והעליות, כמו שכתוב "כי מציון (מהיציאות) תצא תורה". דווקא מהיציאות, מהירידות, יוצאת תורה, שבזכותן יש לנו אפשרות שוב לגלות אור חזק יותר ולעבור את כל ספר התורה.

שיטת השגת ההשפעה, תכונת הבורא וההתמזגות איתו, זהו מימוש אהבת הזולת כמו את עצמך. זה מספיק על מנת להרחיק את כל הבעיות בקשר עם הבורא. הרי מלכתחילה היה קיים כלי אחד שהיה מלא באור אחד.

האור והכלי היו במצב של מיזוג, אבל המצב הזה נשבר. ואם אנחנו עכשיו נחבר בעזרת האור את כל חלקי הכלי השבור, אז נחזיר לעצמינו את האור שהיה ממלא אותנו שהחזיק אותנו ביחד. ואז אנחנו שוב נהפוך לכלי אחד שבתוכו ישכון האור האחד, הבורא האחד.

לכן התיקון שלנו מתרכז באהבת הזולת כמו את עצמינו. על חשבון הפעולה הזאת אנחנו מגיעים לגמר התיקון.

מתוך השיעור על מאמר "מתן תורה", 13.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לבנות את דמות הבורא כשהוא נסתר
פניו של הבורא
מסיכה, אני לא מכיר אותך!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest