דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אור ההשגה בשרשרת הנשמות

אור ההשגה בשרשרת הנשמות

laitman_2009-10_usa_0310_70.jpg

לכל אדם יש זכות לבדוק האם המקום שבו הוא לומד, מתאים לו. אך לאחר בדיקה קצרה, עליו לבחור וללא היסוס להיכנס ללימוד במקום אחד שנבחר, אחרת הוא לא יגלה הבורא ואת עולמו.

ישנן קבוצות המצהירות שלומדות לפי שיטה עצמית, שזה בכלל לא ברור כיצד יכולה להיות קיימת שיטה שלא התקבלה דרך שרשרת המקובלים, ממורה לתלמיד. בלתי אפשרי לקבל כזאת שיטה. רק אדם הראשון קיבל שיטה זו "משמים", גילה "בעצמו", וכל השאר קיבלו אותה בשרשרת, אפילו אברהם שתחילה היה "עובד אלילים", כלומר עסק בעבודה רוחנית מיוחדת, רק בצורה הפוכה, ואחר כך גילה את חוסר התאמתה. לאחר עשׂרים דורות מאדם הראשון, חכמת הקבלה הועברה לאברהם.

את שיטת התיקון ניתן לקבל רק על ידי הידבקות במורה, כך היא מתפשטת מלמעלה למטה, דרך שרשרת של נשמות, מנשמה לנשמה. האם אתה יכול בעצמך להתחבר עם השורש, אם אתה לא אדם ראשון? רק אדם ראשון מחובר ישירות עם הבורא, וכל יתר הנשמות חייבות לקבל דרכו בשרשרת, בהתאם למקומן בה. כולן מקבלות ממי שעומד לפניהן ומחוברות בשרשרת עם שורש אחד. זוהי מערכת היררכית שלמה, בדומה לעץ.

אני נמצא במקום מסוים, בו אני יכול לקבל רק מהאדם הקרוב אליי, מהעליון שלי. ולשם כך עליי לבטל את עצמי כלפיו, כפי שפרצוף תחתון מבטל את עצמו בפני העליון בעולם הרוחני.

לכן, כאשר בני אדם מצהירים שהם מקבלים "אור" או "היפקחות עיניים", או בזמן "חלום", כל זה אינו רציני. מגע רוחני ניתן לקבוע רק בהימצאך ליד מקובל בזמן שהוא חי. אם אתה תצליח להשׂיג לפחות נקודה אחת של כזה מגע, אז ממנה אתה יכול לפתח הלאה את כל השאר. אך ללא הנקודה הראשונה הזאת, אין לך מהיכן להתפתח הלאה, אתה מנותק מכל העץ, מכל מערכת הנשמות.

לכן תמיד בראש ובראשונה שואלים: "מי היה המורה שלך? מהיכן יצאת?". מכל הדיפלומות שיש לי, אין בידי דבר חשוב יותר מכתבה קטנה בעיתון בה כינו אותי תלמידו הנאמן ועוזרו הראשי של הרב"ש, מאחר וזה מעיד על כך שהייתי כל כך מחובר עימו.

מתוך שיעור על מכתבו של בעל הסולם, 12.09.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
תוכנת קשר עם הבורא
חפשו מורה!

2 comments

  1. נאמן ביתו.

    "באמונה ישנם שני ערכים: האמונה המצטיירת והאמונה המושכלת. אותה המצטיירת ומורגשת יש בה חוקים ויסודות עקרים והלכות, אין שייך בה חופש הדעת, כמו שאין שייך חופש כזה בכל דבר חק ומשפט, אלא ששייך בה חקירה ועמידה על היסודות, למשל: הקבלה והמסורת. למעלה ממנה עומדת האמונה המושכלת. בה יש דוקא חירות עליונה, והיא מתגלה רק לישרים הבאים בסוד ד'. וברית כרותה היא, שכשאדם שומר אמונים בכל תום באמונה המצטיירת, כשהוא נ א מ ן ה ב י ת וההיכל של קדושת האמונה, יזכה לאור האמונה המושכלת, ששם הוא העולם המלא חירות, ויכיר וידע איך שכל הדברים מתאימים יחד, ואיך כל הדברים הנחקקים באמונה המצטיירת ומתבטאת גם-כן לפעמים, הם הם הינם הדברים עצמם שהם באמונה הרוממה המושכלת, בסוד ד' ליראיו ובריתו להודיעם.

    המחשבות הנובעות מעמק האמונה בטהרתה הפנימית, הם החפשיות באמת, שאין עליהם שום עול של הגבלה, והן הן המתדמות ביותר למקור היצירה האלהית. ואהיה אצלו אמון. והיא מקור כל השמחות והשעשועים האציליים. משחקת לפניו בכל עת, ושעשועי את בני אדם.
    "

    הראיה קוק

  2. "האמונה האלהית מבארת את הגודל והעז שיש לרצון האדם והכרתו, לכשישתלם בכל מילואו, שכמובן לא יתבאר הדבר בבירור, כי-אם על ידי ידיעה שלמה בכל היש כולו, לפי מדת הגודל היותר אפשרית, ונשאר לעולם החק, שדעת ד' באה מדעת מעשי ד'. והאמונה היא מקפת את כל הידיעות לעשות חטיבה כללית מכל הפרטים כולם, ובזה היא נותנת חיים נצחיים לכל הזוכים לאורה, והיא מחיה בלשד פנימיותה את המוסר, את חיי החברה ואת חיי היחיד, כשם שהיא מחיה את כל העולמים כולם, מראש ועד סוף, שכולם יחד הנם אדם אצילי, צדיק עליון, שנאמר עליו: בצדק צדיק באמונתו יחיה. והצדיק היחידי הפרטי שואב הוא את אור צדקו משפעת טל צדיק עליון של אדם עילאה זה, הכולל כל היצור כולו, שכולו ביחד שואף ופועל טוב נפלא, אשר כל רעיון לא יכילהו, ומנובלות אורו כל טוב נמצא, וכל עדן וגן וכל נשמה ועולם מתמלא רוח חיי עדנים, רוח גבורה וקדושה, עד כדי לתן מלכות למלכים נבואה לנביאים, שירה לשרים, גבורה לגבורים וצדק לצדיקים."

    הראיה קוק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest