לימוד "פה אל פה"

laitman_2008-04-25_3569-70.jpg

שאלה: מה זה לימוד "פה אל פה" שלפיו הרב"ש למד מבעל הסולם?

תשובתי: לימוד "פה אל פה" נעשה בזכות המסך המשותף, כי הרי פה זהו המקום היכן שעומד המסך. חיבור כזה נקרא "רוחא ברוחא" (בדרגת רוח), זוהי דרגת הקשר שעל התלמיד להשׂיג עם המורה שלו. זוהי מידת הביטול העצמי של התחתון, שהודות לכך הוא משׂיג קשר עם העליון. לא פשוט להשׂיג מצב רוחני כזה, אך לפחות התלמיד חייב לבצע את כל מה שהוא יכול בעולם הזה, בכך שמקיים את עצות המורה כך, כאילו עבורו זהו חוק.

זוהי עצה מעשית פשוטה שנמצאת בהישׂג ידו של כל אחד, והוא נקרא דרגת ביטול מינימאלית של עצמו בפני העליון, שאותו אנחנו מוכנים לעשות מתוך אינטרסים אגואיסטיים. אם אני רוצה לקבל ממנו רוחניות, אני חייב לבטל את עצמי כלפיו. המורה מדבר על בניית כוונה נכונה, על ביטול עצמי, השקעת מאמצים, השתתפות בהפצה – כל מה שנדרש מהתלמיד. והתלמיד חייב להקשיב, אז דרך נקודת החיבור שמופיעה, הוא מתחיל לקבל את המאור המחזיר למוטב ולהבין את הנאמר.

במידת ביטול האגואיזם שלו, הוא הופך באופן אוטומטי למבנה שבו מתרחשת ההבנה, כך שמקבל הטבעה של רוחניות. ודרך ההטבעה הזאת אנחנו כבר מתחילים להבין את הנאמר. אם התחתון מבטל את עצמו, העליון מטביע בו את המבנה שלו, את עשר הספירות שלו. נקווה שנזכה לכך, שהרב"ש באמת יהפוך להיות המורה שלנו.

מתוך שיעור על מכתבו של בעל הסולם, 12.09.2010

רשומות קודמות בנושא:
אור ההשגה בשרשרת הנשמות
העברת החכמה מפה אל פה
מורה – הוא מורה דרך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest