דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חוליה בשרשרת, שבלעדיה אי אפשר

חוליה בשרשרת, שבלעדיה אי אפשר

laitman_2009-09-18_zohar_9760_70.jpg

ללא מאמרי הרב"ש לא היינו יודעים כיצד לייעד בצורה נכונה את עצמנו למטרה, כי הרי בעל הסולם נותן לנו עצות אקדמיות מגובה רוחני רב. איננו מסוגלים להוציא משם פרטים עבור החיבור שלנו, כדי לעשות לפחות צעד אחד וליישׂמו באופן מעשי. ואילו הרב"ש מתחיל ישר מהנקודה ההתחלתית הראשונה ומסביר לנו כל צעד. אחריו, אנחנו כבר יכולים להבין טוב יותר וליישׂם את שיטתו של בעל הסולם.

כאשר אנחנו ניגשים ליישׂום ישיר של חכמת הקבלה, לעבודה מעשית לגילוי הבורא, מאמרי הרב"ש וספר הזוהר הופכים להיות חיוניים עבורנו. מאמרי הרב"ש עוזרים לנו לעצב כוונה נכונה, וספר הזוהר עוזר לנו למשוך על הכוונה הזאת, אשר מגלה את העולם הרוחני, את האור.

הרב"ש עשה את מה שלא עשה אף מקובל לפניו, הוא תיאר את כל השלבים בעבודה הפנימית של האדם, כלומר יישׂום מעשי של התורה. הוא היה היחיד בכל שרשרת המקובלים, החל מאדם ראשון, שנתן הסבר ממשי הדרגתי צעד אחר צעד לעבודת האדם והקבוצה, שכל כך נחוץ לנו היום.

לפניו, המקובלים כתבו כל אחד על השׂגתו האישית, מאחר וזאת הייתה ההתקדמות הרוחנית בתקופה של 2,000 שנות הסתרה, גלות רוחנית. עד ליציאה לגלות, העָם היה נמצא בהשׂגה רוחנית ולא היה כל צורך לדבר על מה שכל ילד היה קולט במידת גדילתו. אך היום כדי להתעלות מתוך ההסתרה, נחוצים לנו חומרים שהיו מכוונים אותנו לעבר הכניסה לעולם הרוחני. וזה אפשרי רק על ידי לימוד מאמרי הרב"ש. ללא מאמרי הרב"ש, לא היינו יכולים להבין בצורה נכונה גם מקורות קבליים אחרים.

לכן העבודה שלנו נחלקת לשני חלקים:

1. לימוד מאמרי הרב"ש.

2. אם אנחנו מכוונים את עצמנו בצורה נכונה, אנחנו עוברים לספר הזוהר או לתלמוד עשר הספירות וכבר אנחנו יכולים לעבוד איתם בצורה נכונה, להזמין את אור התיקון.

הרב"ש היה מאוד סגור וצנוע, תמיד עמד בצילו של אביו הגדול. כל כוחו ועוצמתו היו חבויים עמוק בתוכו, כך שאי אפשר היה לראות שום דבר מבחוץ. הוא היה הראשון שהחל ללמד תלמידים חילוניים, ללא שום הבדל במוצאם והחשיב מאוד את הפצתה הרחבה של חכמת הקבלה.

מתוך שיעור על מכתבו של בעל הסולם, 12.09.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
יום ציון הסתלקותו של הרב"ש
לקבל הזנה מלימוד בעל הסולם והרב"ש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest