אור בבית…

הקדמת ספר הזוהר, קפ"ו: "ואותו האור עומד מן השמים עד הארץ, ומאיר כל העולם, עד שיבוא עתיק יומין, הכתר, וישב על הכיסא כראוי. כלומר, עד גמה"ת. ואותו האור כלול כולו בביתך, כלומר בבִתו. כי בתו של רבי פינחס, הייתה אשת רבי שמעון בן יוחאי. ומהאור שנכלל בביתך, יוצא אור דק וקטן, שהוא בן בתו, רבי אלעזר. ויוצא לחוץ, ומאיר את כל העולם".

ישנה מערכת שנקראת "עולמות", ועליה תלויות הנשמות כמו פירות על העץ. קיים קשר בין העץ/העולמות לבין הפירות/הנשמות, בין הפירות/הנשמות לבין עצמן, ובין חלקי העץ, הספירות. כולם קשורים יחד וכולם מהווים בסך הכול כלים (רצונות) ואורות.

כך גם כל הדמויות האלה שעליהם מדבר הזוהר: רבי שמעון, רבי פינחס, רבי אלעזר, בתו של רבי פינחס – כל אלה הם הארות בתוך הכלים שקשורים ביניהם בקשרים מסוימים. לכן הזוהר קורא להם בשמות של קרובים: "סבא", "אבא", "בן", "בת" או "אישה", תלוי במי מדובר. אך כל זה מתייחס רק לכלים ואורות. העיקר זה האורות. ההארה שיוצאת ממקום אחד למקום אחר נקראת "רבי שמעון", "רבי אלעזר" או "רבי פינחס".

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 08.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האור של הקשר שלנו
העולם הרוחני – זה העולם של רצונותינו
מסע בעולם הרצונות

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/NDDZH

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest