דף הבית / חינוך, ילדים / אוטיזם – סימן של תקופת מעבר למציאות חדשה

אוטיזם – סימן של תקופת מעבר למציאות חדשה

שאלה: למה מספר הילדים האוטיסטים, שחיים בעולמם הסגור, גדל ב-30 השנים האחרונות פי 50?

תשובתי: אני חושב שהמגמה הזאת תישמר ותגדל. אוטיסטים הם אנשים שכבר נדרשת להם תפיסה של המציאות הבאה. הם יכולים בו-זמנית להרגיש כמה מציאויות, כמה מדרגות של האנושות.

עכשיו אנחנו נמצאים בשלב איכותי חדש של התפתחות האנושות. אנחנו רואים שאנחנו מאבדים את הקשר עם העולם הזה, איננו יכולים להתמצא בו, הוא מפחיד אותנו, הוא כל הזמן מנער ואנחנו מאבדים צורות מדויקות קודמות של שיתוף פעולה הדדי עימו. אני סבור שאוטיסטים יותר נוטים לתפיסת התמונה הבאה של העולם, מאשר האחרים. הם יותר מפותחים. כי אם ניקח את האדם המודרני ונשווה אותו עם פראי אדם, שחיו לפני כמה אלפי שנים, אז גם הוא ייראה מוזר: שוטף ידיים, מצחצח שיניים, אומר לכולם "שלום, להתראות" וכולי.

לכן הופעתם של כזאת כמות של ילדים אוטיסטים, הוא סימן מובהק של תקופת מעבר. אנחנו פשוט צריכים להבין, מאיפה כל זה נובע. זה מקושר למערכת האקולוגית הכללית, אבל לא צריך לחפש סיבה, מאחר וכל מערכת העולם, כל הדרגות שלה, דומם, צומח, חי והאדם נעים במקביל. ואותה העובדה, שמספר הילדים האוטיסטים גדל ב-30 השנים האחרונות פי 50, מצביעה על כך שאנחנו הולכים בצעדי ענק לשלב הבא של האנושות. אני סבור, שאנחנו פשוט צריכים לקבל את נקודת המבט הזאת, לפחות כנוספת, וממנה להתחיל לבחון את השינויים האלה כאקטואליים, כהכרחיים לאדם.

במילים אחרות, צריך לבחון את האוטיזם לא כמחלה, אותה צריך לרפא ובעזרת התרופות לכופף את האוטיסטים ולעשות מהם כביכול בני אדם נורמליים, אלא להיפך, לחקור אותם, להשתמש בתכונות שלהם, כדי להבין שבהם מתגלה במשהו המצב הבא של האנושות.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "הדור האחרון" מס' 13, 9.7.2015

One comment

  1. כמי שעוסקת עם החינוך המיוחד , יצא לי להכיר תלמידה עם אוטיזם, היה בה משהו מיוחד מין צפייה לאמת מוחלטת, למשהו טוטאלי, למשל יום אחד התלמידה עם האוטיזם חזרה מחופשת מחלה ואז התיישבה לידה תלמידה שכלל לא הייתה חברה שלה , התלמידה עם האוטיזם ישר שאלה אותה " מה פתאום את נחמדה אלי ? .. מקודם לא דיברת איתי , אני מאד מרירה עלייך בגלל זה " . כמובן שהתלמידה השניה לא הבינה למה המחווה שלה לא התקבלה . ואני הרגשתי שביניינו הילדה עם האוטיזם לא מקבלת את מערכת היחסים הלא יציבה הזו ויש בה מן האמת ומן היופי.
    אני מאד מזדהה עם הכתבה ולדעתי מרתק לחקור וללמוד מהם מהי אמת במערכת יחסים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest