דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תפילה קודם תפילה

תפילה קודם תפילה

laitman_2010-02-02_2076-70.jpg

אל תבוא אל הבורא בטענות אם ההתקדמות הרוחנית שלך מתקדמת באיטיות רבה וכמעט שאינה מורגשת! קודם כל, אנחנו צריכים לגלות בתוכנו רצון. בלעדיו לא נוכל להרגיש את השינויים של המצבים שלנו. אם בינתיים אינני מרגיש את העולם הרוחני, משמע שאני בינתיים לא רוצה אותו! הוא נמצא כאן, לידי, אך אינני מעוניין לראותו ולכן אינני מגלה אותו.

אין שום מתנות מלמעלה, רק בי, ברצון שלי, תלוי כיצד אני אגלה את העולם הרוחני. ברגע שהרצון שלי גדל ומגיע לרמת גובה של העולם הבא, אני מייד מגלה אותו. אך אם לא תהיה לי נחיצות אליו, כיצד אוכל לגלותו?

הכול נמסר בידיו של האדם, ותפקידנו רק להשפיע זה על זה כדי לברר בצורה נכונה את הרצון שלנו. יכול להיות שאנחנו צועקים והרצון בנו בוער, אך לא לֵמה שצריך! לא בכמות ולא באיכות. נחוץ לנו בירור מדויק של הרצון. וכאן העיקר זה איכות הרצון: מה בדיוק אני רוצה ולא עד כמה אני רוצה זאת. אין מתחשבים בכמות ברוחניות, רק באיכות. אנחנו מכנים את האיכות של הרצון הרוחני בשם כוח.

כוח הרצון ברוחניות נקבע בחדות שלו, בַדיוק שלו, לֵמה בדיוק הוא מכוון. כאן נדרשת עבודה בלתי פוסקת על הכיוון המדויק של הרצון. אם תשאל כיצד כל אחד מתאר לעצמו את הרוחניות ומה הוא רוצה, תקבל מכל אחד תשובה אחרת, ולברר אותו ניתן רק על ידי עבודה בקבוצה ובעזרת האור, אשר אותו אנחנו מושכים יחד בזמן הלימוד, ומבינים שבינתיים אין לנו רצון נכון להשפעה, לאמונה.

לכן אנחנו רוצים שיבוא האור ויסביר לנו, יראה דוגמאות, ייצור בנו רצון! מה שנקרא: נחיצות ללא נחיצות, תפילה קודם תפילה. אך לאחר שמלמעלה מביאים את האדם לקבוצה, אחר כך הכול כבר בידיים שלו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 11.08.2010

רשומות קודמות בנושא:
חוקי הפיזיקה של העולם הרוחני
אנו צריכים לעבוד אך ורק על הרצון
אל תבזבזו את עצמכם על שטויות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest