דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בברכת חג של התחלת שנה חדשה!

בברכת חג של התחלת שנה חדשה!

laitman_2008-11-14_6935_70.jpg

כל התכונות הגשמיות שלנו מתייחסות לדרגה הבהמית, אך אנחנו צריכים לבנות אדם בתוכנו, משמע: "להידמות לבורא" (אדם), שנמצא בהשפעה. וההשפעה מיושׂמת רק בקבוצה, באהבה כלפי החברים, כדי להשׂיג את הבורא. ביחסים ההדדיים שלנו אנחנו יוצרים רצון הדומה לבורא, מקום לגילוי הבורא.

מכאן מובן, שכל התכונות והכישרונות האישיים שלנו, אשר נמצאים ברשותו של הגוף הביולוגי שלנו, אין להם שום קשר בכלל לרוחניות. ביחס לרוחניות אני עובד רק עם הנקודה שבלב, ואת שאר התכונות "הארציות" אני צריך לבטל, אינני יכול להצליח איתן בגילוי הבורא בהן, הן משמשות רק לעזר, כדי לעבוד "מעליהן", להעדיף תמיד את ההשפעה על פני הקבלה, את ה-"אמונה למעלה מהדעת". אך העיקר זו הנקודה שבלב. אני צריך להביא אותה לחיבור עם הזולת, עם החברים.

גם כעת אני צריך לקבל החלטה נכונה ולקבוע היכן אני רוצה להשׂיג הצלחה, לא בעולם הגשמי אלא בחיבור הנקודות שבלב, במקום שברגע שהוא יהפך להיות דומה לבורא במידה הקטנה ביותר, יתרחש גילוי הבורא. עליי לברר את השאלה הזאת בקביעות ורק זה קובע את ההצלחה של ההתקדמות הרוחנית.

לכן הנקודה הזאת נקראת התחלת השינויים (ראש השנה), ההחלטה הזאת צריכה כל הזמן לסמן התחלה חדשה.

הקו שבו אנחנו מתקדמים, מורכב מהמון נקודות. הדרך הרוחנית היא רצף של נקודות, שבכל אחת מהן קיים "כיפוף חד", כלומר "נתק" בתנועה בין הנקודה הקודמת והנקודה הבאה. אז הן מסתדרות במסלול רוחני אחד. כדי שבכל נקודה שבדרך נוכל להמשיך באותו הכיוון, כמו כל השאר, אני חייב להיות מנוגד בכל למצב הקודם ומנוגד בכל למצב הבא. רק אז אנחנו יכולים לשמור על עמידתנו בקו הזה. לכן בכל נקודה, בכל רגע בחיי, אני חייב לקבל החלטה על התחלת השינויים בתוכי.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 08.09.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest