דף הבית / משבר עולמי / גודל המוח קשור לחברותיות

גודל המוח קשור לחברותיות

laitman-ruki_pered_licom_100_wp.jpg

ידיעה: "הגידול המהיר של המוח באבולוציית ההומינידים היה קשור להתפתחות האינטליגנציה החברתית, כלומר היכולות השכליות, המכוונות להבנת המעשים והכוונות של חברי השבט ואינטראקציה אפקטיבית עמם. הסוציאביליות של האדם מתואמת חיובית עם מימדי המוח.

גידול המוח באבולוציית הפרימטים קשור בקשר בל יינתק עם צורת החיים החברתית. בקרב הפרימטים מתעצבים בין הפרטים בקבוצה יחסי גומלין וקשרים מורכבים, שבקרב בעלי החיים האחרים הם קיימים בדרך כלל רק בין האם לצאצאים, ולעיתים נדירות יותר בין בני זוג. לשם קיום היחסים האלה, הפרימט החברתי חייב להבין את המעשים ואת הכוונות של בני שבטו, וזוהי בעיה חישובית מסובכת ביותר. הרי חברי השבט, שאת התנהגותם יש ללמוד למדל אצל הפרט בראש, הם בעצמם פרימטים מאורגנים עם התנהגות מורכבת, שאבותיהם עברו גם כן את פעולת המיון לפי אינטליגנציה חברתית".

התייחסותי: דווקא האיחוד, האלטרואיזם, ולא האגואיזם האינדיבידואלי, מוביל להתפתחות שלמה יותר ברמת ה"הומו-ספיאנס". האגואיסט האינדיבידואליסט יכול להשיג תוצאות טובות בחברה התחרותית, אבל עם המעבר לחברה הגלובלית הקשורה באופן אינטגרלי, הייחודיות שלו הופכת למהמורה שעליה הוא חייב להתגבר במסגרת החברה החדשה.

ידיעות קודמות בנושא:
פרידה מהאגו
העתיד – מאחורי קשר הדדי טוב
שינוי טבע האדם בזמננו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest