דף הבית / כלכלה / כסף / אותה הבעיה, ואותו הפתרון

אותה הבעיה, ואותו הפתרון

laitman_38_70.jpg

בעיה: עוד בשנת 1972 פרופסור דניס מדואוז הציג למועדון רומא דו"ח על כך, שהאנושות הולכת לאבדון, אך הם התעלמו מאזהרתו. גידול בייצור מגדיל את רווחתם של העשירים ומפחית את רווחתם של העניים, העושר בעולם אינו מחולק מחדש לטובת הנזקקים. הצמיחה הכלכלית מגדילה את האי שיוויון בחלוקת ההכנסות.

יש מיליארד אחד של בני אדם רעבים, ו-10 מיליון מתים מרעב מידי שנה, זאת על אף שבשנת 2000 ייצרו תבואה שהייתה יכולה להאכיל 8 מיליארד בני אדם. הסיבה לכך היא בחלוקה לא שוויונית של האוצרות. שטחים שמתאימים לחקלאות, מצטמצמים. קיים מחסור במי שתייה. העתודות של משאבי האנרגיה של כדור הארץ, נפט וגז על סף סיום, הם אינם מתחדשים ולא ניתנים להחלפה.

הטבע אינו מותאם לעבד כמויות עצומות של שאריות גרעיניות וסינטטיות לתרכובות בטוחות. שינוי גלובאלי של האקלים: תקופות שנה עם טמפרטורות לא נורמאליות, חלוקת משקעים שהשתנתה, קרחונים נמסים, עלייה בגובה פני הים של- 20 סנטימטר במאה השנים האחרונות.

הפתרון שלו: לשנות את אורח החיים למתוּן, עם צריכה מתוּנה.

תגובתי: מובן שהפתרון הוא הבאת האנושות לצריכה חכמה. אך מה אפשר להציע לאגואיזם שלנו, במקום מילוי שהוא מעבר לנחוץ לקיומו, והוא יסכים לזה מרצונו הטוב? – מילוי רוחני, נצחי ושלם.

את זה מציעה חכמת הקבלה. אחרת האגואיזם לא יאפשר לנו לרוקן אותו ויביא למלחמת עולם על המשאבים.

ידיעות קודמות בנושא:
מוסטובוי – כגשר אל חכמת הקבלה
משבר אנרגיה ופתרונו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest