דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 14

שאלות ותשובות – 14

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: "יעקב" הוא זה שהפך ל"ישראל"? האם אפשר לקרוא לו "אדם" מס' 2?

תשובה: אדם גילה את הבורא לעולם כולו. אברהם נתן לבני אדם את השיטה להשגת הבורא לכל מי שירצה ליישם אותה. ישראל הם אלו שבפעם הראשונה יכלו בעבודתם לעלות לבורא, לממש את "קו שמאל", "לנצח" אותו, את מה שנקרא "המלאך של עשיו" ומסרו זאת כשיטת עבודה לדורות הבאים, לכולנו. ישראל זהו קו אמצעי "פעיל" שלראשונה הופיע בתור שיטה לעבודה מעשית. לכן, מכוח אופיו של קו האמצע הוא נקרא ישר-אל, ישר לבורא. יחסית אליו כל המדרגות הקודמות, מאדם עד יצחק היו כתכונות נפרדות. ישראל הוא כבר הרכב פעיל.

שאלה: הגב' פייגה אשלג כתבה: "לימוד והפצה הם עוד לא הכול. על כל אחד להוסיף מהשתוקקותו האישית. לזה מתכוון בעל הסולם באומרו "ידע תנאי החיים של הדור האחרון". על כל אחד לחשוב מה נחוץ לו כדי להיות כמו משה רבינו". האם היית יכול להרחיב מעט בנושא זה?

תשובה: אינני יודע מה כוונתה של הגב' פייגה אשלג הנכבדה, אך בספר הזוהר, ומתוך מאמרו של בעל הסולם "שישים ריבוא נשמות", אנחנו למדנו שמשה היה שווה ערך לכל 600,000 נשמות ישראל, כלומר נקודת "משה" היא הנקודה העליונה המכרעת של כוח "ישראל". כלומר אפילו ב"ישר-אל" ישנו כוח מיוחד שרק הוא מסוגל לעלות מעל הר ההרהורים והשנאה. אחרי הכוח הכללי, ההחלטה "נעשה ונשמע" שנעשתה למרגלות ההר, אחרי "משה" – ריכוז הכוח הזה יש עליה. גם אם פתחת לגמרי בתוכך את הכוח "ישראל" והוא מניע את כל המחשבות וההחלטות שלך, זאת אומרת שאין בך את נקודת "משה", שהיא נקודת העלייה. התורה, המאור המחזיר למוטב, עדיין לא בשבילך. תוכל לקבל אותה רק אחרי שתעלה למדרגה הבאה, מעל הר הכלים ואפילו מעל ההחלטה העליונה שנמצאת במדרגה הנוכחית.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest